شناسهٔ خبر: 65898678 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

۲ هزارو نه عمل جراحی در طرح سلامت نوروزی / ۱۱ مورد پلمپ اماکن توزیع غذا

دکتر فریدون عبدالملکی از آمار فعالیت واحد های تابع دانشگاه در طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند تا امروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا کردستان دکتر عبدالملکی با اشاره به فعالیت بخش اورژانس بیمارستانهای سطح استان،افزود: ۱۶ هزارو ۵۲۰ نفر به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کرده اند که ۸۳ هزار و۲۳۶نفر از مراجعین بصورت سرپایی و ۱۶ هزارو ۵۲۰ نفر بستری شدند و خدمات درمانی را دریافت و تعداد ۲ هزارو نه مورد عمل جراحی در بیمارستان کل استان انجام شده است.

وی از پلمپ و توقیف ۷۳ قلم مواد غذایی در طی بازدید کارشناسان حوزه غذا و دارو دانشگاه خبر داد و گفت:طبق گزارش اعلام شده ۱۴۲ مورد تماس به سامانه ۱۹۰ تا به امروز به انجام رسیده است.

رئیس دانشگاه ضمن اشاره به پلمپ ۱۱ واحد توزیع مواد غذایی توسط کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی، گفت :49 مورد گزارش تخلف در طی این بازید ها اعلام شد.


وی افزود :طبق آمار ارائه شده از این معاونت ۱۵ هزارو۹۹۷ مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد توسط متخصصین حوزه معاونت بهداشتی ضبط و معدوم شد.

دکتر عبدالملکی، ضمن اشاره به مراجعه ۹۳ مورد به ایستگاه سلامت مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه گفت : ۳ هزارو ۶۰۰ ماموریت شهری و جاده ای در این طرح تا به امروز انجام شده است که هزارو ۲۶۸ مورد ماموریت جاده ای و مابقی شهری می باشد.

نظر شما