شناسهٔ خبر: 65894267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت بیش‌از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر از ثبت ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۳۷۴ تردد از ابتدای طرح نوروزی تا کنون در جاده‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ثبت بیش‌از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس افزود: این میزان تردد در محور‌های استان نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۳.۴ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: مرکز مدیریت راه‌های استان تردد ورودی به استان را از ابتدای ۲۴ اسفند آغاز طرح نوروزی ۷۰۰ هزار و تردد خروجی را ۶۳۸ هزار خودرو ثبت کرده که این شاخص نسبت‌به دوره زمانی سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار کرد: در این مدت بیشترین تردد در ورودی‌های استان مربوط به ۴ فروردین با ۶۷ هزار خودرو بوده است.

به گفته وی ورودی و خروجی شهر بوشهر پرترددترین محور استان بوده به‌طوری که از ابتدای طرح نوروزی تردد یک میلیون و ۲۶۵ هزار خودرو در این محور شده است.

اخترشناس با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۶۰ سامانه تردد شمار در بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان نصب و کار عبور و مرور خودرو‌های سبک و سنگین را برعهده دارند، عنوان کرد: ساعت اوج تردد در محور‌های استان بوشهر بیشتر بین ۱۷ تا ۱۹ است.

وی گفت: با توجه به آغاز موج دوم سفر‌های نوروزی، انتظار می‌رود رانندگان ضمن رعایت مقررات رانندگی، جاده را نیز بخشی از سفر بدانند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر توصیه کرد: رانندگان به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، ربع ساعت در پارکینگ‎‌های امن کنار جاده یا مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند تا از خواب آلودگی و خستگی در حین رانندگی پیشگیری شود.

وی با اشاره به فعال بودن ۵۳ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های استان، گفت: محور‌های خورموج- کنگان (سه راه کاکی)، شبانکاره-گناوه (بعدازسه راه بندر ریگ)، بوشهر-کنگان (کنگان) و دالکی-برازجان (تقاطع دهقاید) بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز را از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ثبت کرده‌‎اند.

اخترشناس یادآور شد: سامانه تلفنی و اینترنتی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها پل ارتباطی کاربران جاده با اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر است و هموطنان می‌توانند نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را از این طریق مطرح کنند.

نظر شما