شناسهٔ خبر: 65892118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۹۸ خانوار روستایی شیروان خراسان‌شمالی بیمه اجتماعی شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۸۹۸ خانوار روستایی و عشایری شهرستان شیروان سال گذشته زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا بیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری اکنون با ۶۲.۷ درصد رتبه نخست ضریب پوشش بیمه ای خراسان شمالی را دارد.

به گفته وی؛ ضریب پوشش بیمه روستایی خراسان شمالی ۴۲.۵ درصد است.

بیدی گفت: جامعه هدف زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شیروان، ۲۴ هزار و ۴۰۱ نفر برآورد شده است که تاکنون ۱۵ هزار و ۱۶۹ نفر به عضویت صندوق در آمده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی افزود: بیشترین بیمه شدگان این صندوق در شهرستان آقا و میانگین سنی آنها نیز ۳۸ سال است.

افزوده شدن ۸۵ خانوار به مستمری بگیران

بیدی با بیان اینکه این صندوق هشت سطح درآمدی دارد، خاطرنشان کرد: در کمترین سطح درآمدی هر بیمه شده هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در بیشترین سهم درآمدی هر بیمه شده ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال سالانه پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین حق بیمه پرداختی سالانه توسط هر فرد از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تا ۳۹ میلیون ریال می باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی یادآور شد: سال گذشته نیز ۸۵ خانوار به مستمری بگیران شیروان افزوده شدند.

به گزارش ایرنا، صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره مند شوند.

تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالی بافان و هنرمندان صنایع دستی غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی مشولان صندوق هستند.

مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کارافتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق است.

حدود ۳۸ درصد جمعیت شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در روستاها ساکن هستند.

نظر شما