شناسهٔ خبر: 65889471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

راه‌اندازی درگاه مجوزهای ملی گامی برای افزایش مشارکت مردم است

شهرکرد – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری سال 1403 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال " جهش تولید با مشارکت مردم" گفت: راه‌اندازی درگاه مجوزهای ملی برای روان‌سازی و فراهم کردن شرایط حضور کارآفرینان؛ گامی مهم برای افزایش مشارکت مردم به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

محمد کاظم منزوی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: درگاه مجوزهای ملی راهکاری مهم و اساسی برای حذف امضاهای طلایی و فراهم کردن شرایط لازم برای حضور موثر کارآفرینان است.

وی اظهار داشت: در این ارتباط از امسال هیچ یک از مجوزهای کاغذی اعتباری نخواهند داشت و مشخصات مجوزهایی که در درگاه مجوزهای ملی به ثبت رسیده به عنوان مبنای کار قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی درگاه مجوز ملی رخداد مهم و بزرگی برای جذب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و بهبود شاخص کسب و کار به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر روان‌سازی برای اخذ مجوزهای لازم کسب و کار یادآور شد: بسیاری از دستگاه‌های دولتی با ورود به مباحث کارآفرینی به جای اینکه روند کار را سرعت بدهند بیشتر سنگ‌اندازی می‌کنند در حالی که کارآفرینان باید خیلی ساده و راحت بتوانند در چارچوب و ضوابط خاص مجوزهای لازم برای ایجاد کسب و کار را دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: برای جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و بهبود شاخص‌های کسب و کار زمینه‌سازی‌هایی نیاز است که دولتی‌ها باید این کار را انجام دهند وبه طور مشخص امسال این برنامه در دستور کار شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تولید شامل مراحل قبل، حین و پسا تولید است، افزود: جهش تولید زمانی محقق می‌شود که مسیر قبل، حین و پس از تولید برای تولیدکننده و کارآفرین هموار باشد که این مربوط به یک دستگاه اجرایی مشخص نیست بلکه قوای سه گانه برای بسترسازی در این خصوص و رفع موانع تولید باید کمک کنند.

عزم تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری برای رفع موانع تولید

به گفته منزوی، در راستای تحقق شعار سال و بهبود شرایط کارآفرینی با هماهنگی همه قوای سه گانه هرگونه بخشنامه، قانونی که منجر به توقف تولید و هر دستوری که منجر به وارد آمدن ضربه به تولید می‌شود، باید حذف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: تیم اقتصادی این استان در راستای تحقق شعار سال عزم خود را برای رفع موانع تولید هرچند این موانع بسیار پیچیده باشند جزم کرده است.

وی تاکید کرد: در این خصوص هر دستگاهی از جمله کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید برنامه‌های خود را در خصوص تحقق شعار سال و حمایت‌های آن‌ها از کارآفرینان ارائه دهند.

راه‌اندازی درگاه مجوزهای ملی گامی برای افزایش مشارکت مردم است

تشکیل کارگروه گردشگری از راهبردهای مهم استان در سالجاری

منزوی با اشاره به اهمیت و فراهم بودن زمینه مشارکت در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای بهره‌گیری بیشتراز مشارکت فعالان بخش خصوصی در این حوزه امسال کارگروه تخصصی گردشگری در استان فعال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به تطبیق نداشتن قوانین کشوری با شرایط اقلیمی این استان فرایندها در بخش گردشگری به طور حتم باید اصلاح شود.

زنجیره راهبردی بادام و پرورش آبزیان راهکاری برای مشارکت بخش خصوص

منزوی با اشاره به تعریف زنجیره راهبردی بادام و پرورش آبزیان در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تعریف ۲ زنجیره ارزش بادام و پرورش آبزیان راهکاری اساسی و موثر برای افزایش و جلب مشارکت فعالان در این بخش‌ها است.

وی یادآور شد: افزون براین سال گذشته با برنامه‌ریزی انجام شده زیرساخت توسعه گلخانه‌ها و ایجاد مجتمع‌های دام فراهم و این راهبرد با مشارکت مردم در چهارمحال و بختیاری محقق شد.

منزوی تاکید کرد: برای توسعه این زیرساخت‌ها حضور جوامع محلی، شوراها و دهیاران ضروری است چون اگر این همراهی وجود نداشته باشد بسیاری از فعالیت‌ها، توسعه اقتصادی روستاها متوقف و ابتر می‌ماند.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم در بحث پساتولید از جمله صادرات، توجه به الگوی مصرف، الگوی کشت و بهره‌وری مردم تاکید کرد.

به گفته منزوی، با مصرف بهینه انرژی از سوی مردم و ذخیره انرژی دیگر شاهد قطعی برق واحدهای صنعتی در تابستان و قطعی گاز این واحدها در زمستان نخواهیم بود و به این صورت می‌توان به جهش تولید کمک کرد.

وی تاکید کرد: مجموعه فرمایشات و راهبردهای تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب تنها یک شعار نیست بلکه یک راهبرد به حساب می‌آید.

منزوی با تاکید براینکه جلب مشارکت مردم ساده نیست گفت: کارآفرینان افرادی دارای ایده هستند که وظیفه ما ایده پروری وفراهم کردن شرایط کار وفعالیت است.

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است.

نظر شما