شناسهٔ خبر: 65882143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت: نوروز امسال ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی انجام شده است

قم - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به قم با اشاره به بازرسی های صورت گرفته گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی در سراسر کشور انجام شده است که از این میزان ۲هزار و ۷۰۰ مرکز به دلیل عدم رعایت بهداشت توسط عوامل قضایی پلمپ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در حاشیه سفر سرزده خود به استان قم در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حوزه بازرسی بیش از ۹۰ هزار اخطار کتبی به مراکز و واحدهای صنفی داده شده و ۸۵۵ هزار کیلوگرم مواد فاسد معلوم شده است.

وی ضمن به اشاره به کاهش ۶ درصدی ماموریت اورژانس در ایام نوروز نسبت به سال قبل گفت: ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور بصورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه تاکنون در سطح کشور ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس انجام گرفته است افزود: ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده و ۵۸ هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شده که ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.

عین‌اللهی اضافه کرد: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنها سرپایی درمان شدند ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

وزیر بهداشت گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۴۷۰ هزار نفر در کشور بستری شدند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است که از این میزان ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است .

وزیر بهداشت: نوروز امسال ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی انجام شده است

وی با بیان اینکه ۳هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند گفت: ۲ هواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و ۵ شناور دریایی نیز در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در استان قم و در ایام نوروز اورژانس پیش بیمارستانی به ۳هزار و ۶۰۰ مصدوم جاده‌ای و شهری خدمت رسانی کرده است تصریح کرد: این آمار نسبت به سال گذشته و با توجه به ترددهای کمتر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بیش از ۹هزار و ۶۰۰ بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۳هزار و ۸۰۰ نفر بستری شدند.

عین اللهی گفت: در ۵هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی معاونت بهداشت که از اماکن مختلف انجام شده که ۷ تن مواد غذایی فاسد در قم معدوم شده است.

وی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان و هلال‌احمر قم، بر ارائه خدمات مطلوب تاکید کرد.

عیادت وزیر بهداشت از بیماران بیمارستان شهید بهشتی قم

بازدید وزیر بهداشت از مراکز ارائه خدمت درمانی به زائران در قم

وزیر بهداشت همچنین در ادامه با حضور در بیمارستان شهید بهشتی قم ضمن عیادت از بیماران بستری در این مرکز درمانی نسبت به ارتقای خدمت رسانی به بیماران تاکید و روند ارائه خدمات را بررسی کرد.

نظر شما