شناسهٔ خبر: 65873593 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقدماتی جام جهانی؛

ترکمنستان ۰ - ۱ ایران/ طلسم‌شکنی شاگردان قلعه‌نوعی در زمین افتضاح ترکمن‌ها

تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل ترکمنستان صعودش را به دور سوم مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا قطعی کرد.

صاحب‌خبر -

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۸:۳۰ اولین بازی خود در دور برگشت مرحله دوم مقدماتی را در ورزشگاه عشق آباد ترکمنستان مقابل این تیم برگزار کرد.

ترکیب تیم ملی ایران:
حسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قایدی و مهدی طارمی

ترکیب تیم ملی ترکمنستان: 
رستم آهالیف، جلدیف، واچمیرات آناگولیف، باسیموف، قربانوف، میرزا بیک‌نظروف، تیمور چاریف، تیمور بایوف، ارسلان امانوف، دیدار دوریدیف و عبدالرحمانوف

لحظات حساس:

دقیقه ۲۰: ضربه سر محبی در محوطه از بالای دروازه به بیرون رفت.

<div id="video-display-embed-code_19112165"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8698863/19112165?width=400&height=300"></script></div>

دقیقه ۲۲: فرصت خوب برای ایران که حرکت طارمی و پاس او در موقعیت دروازه خالی به قایدی رسید و او نتوانست توپ را گل کند تا فرصت بسیار خوبی از دست برود.

<div id="video-display-embed-code_19112173"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8698863/19112173?width=400&height=300"></script></div>

دقیقه ۲۵: روی ریباند ضربه ایستگاهی ترکمتستانی‌ها ضربه زمینی بازیکن این تیم از پشت محوطه جریمه در دستان حسینی آرام گرفت.

دقیقه ۳۰: کنعانی‌زادگان با یک پاس بلند در عمق قائدی را به حرکت درآورد، اما دروازه‌بان حریف با بیرون آمدن توپ را از مقابل سر مهاجم ایران جمع کرد.

دقیقه ۳۷: حرکت خطرناک بازیکن ترکمنستان از سمت راست که ضربه پای راست آمانوف در اختیار سید حسین قرار گرفت.

دقیقه ۳۸:ضربه آمانوف از زاویه بسته پس از برخورد با پای میلاد محمدی در دستان حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۴۴: ضربه قیچی برگردان طارمی روی سانتر محمد محبی از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: روی تاثیرگذاری قائدی توپ به محبی رسید، اما ارسال این بازیکن با ضربه برگردان طارمی از بالای دروازه عبور کرد.

دقیقه ۲+۴۵: شوت کم دقت سعید عزت‌اللهی از کنار دروازه ترکمنستان با اختلاف بیرون رفت.

دقیقه ۵+۴۵: کنعانی‌زادگان توپ را بلند پشت محوطه جریمه ترکمن‌ها فرستاد و طارمی با یک ضربه سر قائدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بار او با یک ضربه دقیق روی پا گل اول ایران را به ثمر برساند.

<div id="video-display-embed-code_19112210"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8698863/19112210?width=400&height=300"></script></div>

دقیقه ۶۰: حرکت رامین رضاییان از سمت راست با ارسال او همراه شد ولی توپش به طارمی نرسید و مدافعان ترکمنستان توپ را دور کردند.

دقیقه ۶۴: یک و دو محبی با طارمی سبب شد وینگر ایران در موقعیت عالی گلزنی قرار بگیرد اما ضربه محبی با واکنش خوب آهالیف به کرنر رفت.

دقیقه ۶۵: دروازه‌بان ترکمن‌ها این بار ضربه فنی آرام قائدی را از گوشه پشت محوطه جریمه ترکمنستان مهار کرد.

دقیقه ۷۸: دفع توپ سید حسین پشت محوطه جریمه ایران به تیمور چاریف رسید اما ضربه بی‌دقت این بازیکن از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۷۹: کنعانی‌زادگان با هوشیاری توپ را از مقابل آنادوردیف به کرنر فرستاد و جلوی یک موقعیت جدی را برای ترکمن‌ها گرفت.

دقیقه ۸۰: شوت خطرناک بازیکن ترکمنستان از پشت محوطه جریمه در چارچوب قرار نگرفت و از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: شوت از راه دور تیرکیشوف با اختلاف از کنار تیر عمودی سمت چپ‌ دروازه ایران عبور کرد.

دقیقه ۸۶: همکاری تیمی بازیکنان ایران با پاس پشت پای محبی به موقعیت گل تبدیل شد که شوت رامین پس از برخورد به مدافعین راهی کرنر شد.

دقیقه ۲+۹۰: ارسال بازیکنان ترکمنستان در محوطه جریمه با ضربه سر بازیکن این تیم همراه شد و میلاد محمد توپ را از روی خط دروازه برگشت داد و در ادامه ضربه تیمور بایوف از بالا دروازه با اختلاف به بیرون رفت.

با این نتیجه صعود تیم ملی فوتبال به مرحله بعد قطعی شد و طلسم عشق آباد نیز شکسته شد. تیم ملی فوتبال ایران تا قبل از این دیدار نتوانسته بود در خاک ترکمنستان برابر این تیم به برتری دست پیدا کند و چهار برد یوز‌ها در برابر رقیب در ورزشگاه آزادی به دست آمده بود. حاصل سه رویارویی ایران و ترکمنستان در خاک حریف ۲ برد برای سبزپوشان و یک تساوی بوده که این طلسم نیز شکسته شد؛ بنابراین دو دیدار آینده تیم ملی در خرداد ماه مقابل هنگ کنک و ازبکستان تشریفاتی خواهد بود.

نظر شما