شناسهٔ خبر: 65871921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان ۳۵ درصد کاهش یافت

گناباد-ایرنا- مسوول اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: میزان حوادث ترافیکی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی سال جاری در شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسین اسماعیل‌زاده روز سه‌ شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۴۹ حادثه ترافیکی از ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ماه سال جاری در شهرستانهای گناباد و بجستان به وقوع پیوست که در مقایسه با میزان مشابه سال قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: ۴۸۰ ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این مدت انجام شد که تعداد ماموریتها نسبت به آمار مشابه، ۱۹ درصد کاهش یافته است.

مسوول اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی کلیه پایگاه های اورژانس دانشگاه در حالت آماده باش و سه ایستگاه سلامت نیز در محورهای مواصلاتی به شهرستان های گناباد و بجستان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

اسماعیل زاده گفت: تصادفهای جاده ای و مناطق روستایی، ۴۳ درصد مجموع ماموریتهای اورژانس گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی را در سال ۱۴۰۲ شامل شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۶ هزار و ۸۱۶ ماموریت اورژانس در شهرستانهای تابعه (گناباد و بجستان) هفت هزار و ۳۲۲ ماموریت مربوط به خدمات‌ رسانی در تصادفهای جاده ای و محورهای روستایی بود.

شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند و به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنب و جنوب غربی مشهد واقع هستند.

نظر شما