شناسهٔ خبر: 65865381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی هرمزگان نسبت به ارتفاع امواج در خلیج‌فارس هشدار داد

بندرعباس - ایرنا - هواشناسی هرمزگان نسبت به افزایش وزش باد شدید و ارتفاع امواج دریا در محدوده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تحت تاثیر بادهای شدید شمال غربی تا جنوب غربی، طی امروز سه‌شنبه تا روز جمعه هفته جاری هشدار داد.

صاحب‌خبر -

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان در این راستا گفت: در این مدت سرعت وزش باد به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب، در محدوده خلیج‌فارس (کیش، لاوان، سیری، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، خمیر، بندرلنگه، قشم، هرمز، هنگام، لارک، بندرعباس، سیریک و جاسک)، تنگه هرمز و دریای عمان به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر خواهد رسید.

مجتبی حمزه‌نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: میزان سرعت باد در جزایر خلیج‌فارس در ساعت هشت و نیم صبح امروز سه‌شنبه در کیش و لاوان ۳۶ کیلومتر بر ساعت و بوموسی و سیری ۲۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی بیان کرد: این سامانه ناپایدار موجب اختلال در ترددهای دریایی شده و بروز گرد و غبار در سواحل و جزایر خلیج فارس نیز دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان ضمن ایجاد تمهیدات لازم در بنادر استان، اظهار کرد: توصیه می‌شود باتوجه به اینکه این شرایط ناپایدار دریایی تا روز جمعه تداوم دارد، شناورهای سبک، صیادی و تفریحی ازتردد دریایی به جد خودداری کرده و از شنا کردن در دریا و فعالیت‌های تفریحی نیز در سواحل دوری شود.

هواشناسی هرمزگان نسبت به ارتفاع امواج در خلیج‌فارس هشدار داد

حمزه نژاد یادآور شد: همچنین طی امروز (سه شنبه) با حرکت سامانه بارشی به سمت جنوب شرق کشور، از میزان ابرناکی آسمان در نیمه غربی استان کاسته شده اما تا ساعات بعدازظهر و شب در مناطق شرقی استان، آسمان نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود و اواخر وقت امروز، این سامانه ازاستان خارج خواهد شد.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته جاری، نوسانات دمایی بین ۲ تا چهار درجه سلسیوس در نواحی مختلف استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

نظر شما