شناسهٔ خبر: 65855569 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رشد قابل توجه طرح های پژوهشی ملی و استانی در سال ۱۴۰۲

امیرحسین واعظی با ارائه گزارش عملکرد مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، از رشد قابل توجه تعداد طرح های پژوهشی ملی و استانی این وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امیر حسین واعظی سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی عملکرد این مرکز را در سال 1402 تشریح کرد و مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه را برشمرد.

وی با اشاره به رشد تعداد طرح های پژوهشی انجام شده در موضوعات تخصصی، اظهار داشت: با انجام 15 طرح پژوهشی در گستره ملی در موضوعات مرتبط با ورزش و جوانان و همچنین در ادارات کل استانی با ارائه 171 طرح پژوهشی و حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و رساله های دکترا تا پایان اسفند1402، رشد به نسبت قابل توجهی را در 6 ماهه دوم سال داشتیم.

واعظی ادامه داد: لازم به ذکر است که با توجه به ادامه روند ثبت طرح های پژوهشی ادارات کل استان ها تا پایان فروردین ماه در سامانه ملی سمات، میزان رشد به صورت دقیق تعیین و اعلام خواهد شد.

به روز رسانی پایگاه اطلاعات آماری جوانان، برگزاری نشست کارگروه اجرایی آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ورزش و جوانان، برگزاری نشست علمی تخصصی توسعه تجهیزات ورزشی مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزش وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ارزیابی و تقدیر از ادارات کل برتر در حوزه پژوهش و مطالعات راهبردی، رصد وضعیت جوانان و ورزش کشور به همراه استخراج و ارایه نتایج به مقام عالی وزارت و معاونت های تخصصی وزارتخانه، ارتقای کتابخانه دیجیتال مرکز و همچنین تدوین راهنماها، دستورالعمل‌های مرتبط با نظامنامه پژوهش وزارت و روش‌های دسترسی به داشبورد و پایگاه اطلاعات نتایج طرح ها ی پژوهشی و رساله ها و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی از اهم اقدامات مرکز در سال 1402 بود که واعظی به آنها اشاره کرد.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی یاد آور شد؛ موضوعات مقالات دریافت شده در فصلنامه مطالعات راهبردی ورزش و جوانان در سال 1402 تخصصی تر شده و سیاست مرکز در این خصوص توجه بیشتر به چاپ و انتشار مقالاتی است که در راستای موضوعات راهبردی مورد نیاز وزارتخانه باشد.

نظر شما