شناسهٔ خبر: 65839192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت تردد بیش از ۴۰۷ هزار وسیله نقلیه در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تا سوم فروردین ماه جاری، تردد ۴۰۷ هزار و ۳۴۴ دستگاه خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

ثبت تردد بیش از ۴۰۷ هزار وسیله نقلیه در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل،  وثوقی افزود: از آغاز سفرهای نوروزی ۲۲۴ هزار و ۹۱۲ خودرو وارد استان شده و ۱۸۲ هزار و ۴۳۲ دستگاه از استان خارج شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت در مسیر اردبیل - سرچم ۸۶ هزار و ۸۳۲ تردد ورودی و خروجی و در مسیر اردبیل – آستارا ۱۴۶ هزار و ۱۶۴ تردد ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در مسیر نیر- سراب ۷۵ هزار و ۸۴ تردد و در مسیر مشگین‌شهر - اهر ۴۱ هزار و ۶۰۳ تردد ورودی و خروجی ثبت شده است.

این در حالی است که به گفته وثوقی در مسیر خلخال- اسالم هم ۲۱ هزار و ۴۳۲ تردد و در مسیر اصلاندوز کلیبر هم ۳۶ هزار و ۲۳۸ تردد ثبت شده است.

وثوقی همچنین گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی بیشترین تردد پلاک‌های غیربومی در استان مربوط به استان‌های تهران با ۴۰درصد، آذربایجان شرقی ۲۵درصد، گیلان ۱۲درصد، آذربایجان غربی ۷درصد، مازندران ۲/۳درصد، البرز ۲/۱ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۱۷۳ هزار خودرو با پلاک غیر بومی در استان اردبیل تردد داشته‌اند و بیشترین انباشت خودرو در استان مربوط به روز پنج شنبه با ۵۴ هزار خودرو بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص ماندگاری خودروهای غیر بومی در استان هم گفت: ۸۷ در صد خودروها کمتر از یک روز، هفت درصد بین یک تا سه روز، چهار درصد خودروها بین سه تا هفت روز در استان ماندگاری داشته‌اند.

نظر شما