شناسهٔ خبر: 65823634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت چهار هزار امدادگر هلال احمر در طرح امداد نوروزی

حدود چهار هزار امدادگر جمعیت هلال احمر در قالب ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای طی نوروز امسال در خراسان رضوی به مسافران خدمات ارایه می‌کنند.

صاحب‌خبر -
فعالیت چهار هزار امدادگر هلال احمر در طرح امداد نوروزی
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر گناباد گفت: مجموع اعتبار برپایی ۳۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر با چهار هزار نفر امدادگر در تعطیلات نوروزی در استان خراسان رضوی، کمتر از ۱۰ میلیارد ریال است.
 
رضا مومن زاده افزود: گستره این خدمات از خسارت تمام شده یک تصادف جاده‌ای به مراتب کمتر است؛ ولی اثر بخشی آنها برای کاهش سوانح زیاد است و باید از این فرصت بهره لازم را گرفت.
 
وی ادامه داد: هر تصادف جاده‌ای به طور متوسط معادل ۱۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف وارد می‌کند. 
 
به گفته او، استقرار پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و خدمات رسانی ستاد خدمات سفر به مسافران و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای رعایت قوانین و مقررات، نقش مهمی در کاهش خستگی رانندگان در طول سفر و در نتیجه کاهش سوانح دارد.
 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: با توجه به آن که ۶۰ درصد از سوانح جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد بیشتر پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر با استقرار در این محدوده‌ها سعی می‌کنند با خدمات لازم در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش آفرین باشند.

نظر شما