شناسهٔ خبر: 65808125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در مصاحبه با العربیه مطرح شد؛

ادعای بلینکن درباره تنش‌ها در دریای سرخ

وزیر خارجه آمریکا که در عربستان به سر می‌برد، مدعی شد درگیری در دریای سرخ نه تنها به آمریکا بلکه به تمام جهان مربوط می‌شود.

صاحب‌خبر -

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با سفر به عربستان ادعا کرد توافق آتش بس در نوار غزه نزدیک به دستیابی است و در سفر کنونی خود به غرب آسیا درباره حکومت در غزه پس از جنگ صحبت خواهد کرد.

او در خصوص عملیات رفح در مصاحبه‌ای با خبرگزاری العربیه/ الحدث مدعی شد که واشنگتن جایگزین‌هایی را برای عملیات رژیم صهیونیستی در رفح پیشنهاد کرده است و هفته آینده در واشنگتن با هیات صهیونیستی در مورد آنها بحث خواهد کرد.

او در خصوص تنش‌ها در دریای سرخ ادعا کرد آنچه در دریای سرخ اتفاق می‌افتد یک مشکل بین‌المللی است، نه فقط یک مشکل آمریکایی به همین دلیل واشنگتن از ایران می‌خواهد در حل این مشکل کمک کند.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه عربستان روز چهارشنبه گزارش داد که شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، در مورد وضعیت نوار غزه و شهر فلسطینی رفح و اهمیت دستیابی به آتش بس فوری گفتگو کرده است. در بیانیه این وزارتخانه آمده است که بن فرحان با بلینکن در مورد تلاش برای اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه فوری به غزه رایزنی کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن بر اهمیت هماهنگی نزدیک با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای یافتن راه‌حلی برای درگیری در غزه و آماده‌سازی برای مرحله پس از درگیری تأکید کرد.

 

نظر شما