شناسهٔ خبر: 65776442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش چهار برابری جرائم ابلاغی کارفرمایان متخلف در استان

جرائم ابلاغی کارفرمایان متخلف استان اصفهان در به کارگیری اتباع غیر مجاز ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

افزایش ۴۰۰ درصدی جرائم ابلاغی کارفرمایان متخلف در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه امسال با اجرای هزار مورد گشت زنی از ۵ هزار و ۵۵۲ کارگاه و بنگاه اقتصادی استان بازرسی شده است، گفت: در این بازرسی‌ها ۴ هزار و ۷۵۸ نفر از اتباع غیرمجاز شناسایی شدند.
سید مهدی قائم مقامی با بیان اینکه در این مدت بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از کارفرمایان متخلف در به‌کارگیری اتباع غیرمجاز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: همچنین بیش از هزار پرونده درخواست به کارگیری اتباع خارجی بررسی شد که در نتیجه ۵۴۷ روادید با حق کار اتباع خارجی، ۴۷۳ پروانه کار اتباع خارجی صادر شده و ۷۲۲ پروانه کار اتباع خارجی تمدید شده است.
قائم مقامی، علت حضور برخی از اتباع خارجی را ارائه آموزش‌های تخصصی اعلام کرد و گفت: با حضور متخصصان دیگر کشور‌ها تاکنون ۵۷۹ نفر ساعت آموزش نیرو‌های ایرانی اجرا و هزار و بیست نفر از نیرو‌های ایرانی با اتباع خارجی جایگزین شده‌اند.
این مقام مسؤول با بیان اینکه امسال اشتغال ۷۲ هزار تبعه تعیین شده است، افزود: اجرای طرح‌های تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی دارای مدرک سرشماری و بازشماری در بازه زمانی ۳ ماهه اول سال و طرد اتباع خارجی غیرمجاز در بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال و تشدید گشت‌های مشترک بازرسی از دیگر اقدامات حوزه اتباع خارجی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.
وی ادامه داد: همچنین نظارت، ارزیابی عملکرد و بازرسی از ۲۴ دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی (دفاتر کفالت) از جمله اقدامات مؤثر در صدور و تمدید بیش از ۴۰ هزار کارت کار برای اتباع خارجی مجاز موضوع بند "ج" ماده ۱۲۲ قانون کار بوده است.

نظر شما