شناسهٔ خبر: 65771848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی؛

لغو تمام مرخصی ها و ماموریت ها در ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: تا اطلاع ثانوی تمامی مأموریت‌ها و مرخصی‌ها لغو و همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان در آماده باش کامل باشند.

صاحب‌خبر -

                                               لغو تمام مرخصی ها و ماموریت ها در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسنی در نشست ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در استان اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌های مدیران عضو ستاد مدیریت بحران لغو می‌شود و فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و امداد‌رسان با تمامی امکانات ضمن آماده‌باش، پای کار باشند.

وی ادامه داد: شهرداری‌های استان نسبت به لایروبی مجدد مسیل‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند و حتی در مناطق روستایی توسط دهیاری‌ها باید به این موضوع توجه لازم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: همچنین مجموعه دستگاه‌های خدمات رسان نیز، چون ادارات برق، گاز، آبفا و ... آمادگی لازم برای رفع مشکلات و قطعی‌های احتمالی داشته باشند.

حسنی مطرح کرد: راهداری در مناطقی کوهستانی که امکان ریزش وجود دارد اکیپ‌هایی را مستقر نماید، هم‌چنین صدا و سیما نیز با پخش اطلاعیه‌های رادیویی و تلویزیونی، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را در زمینه هشدار‌های هواشناسی انجام دهد و مانع از چادرزدن هم‌استانی‌ها در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها شود.
 
معاون استاندار ایلام با تاکید بر خودداری از سفر‌های غیر ضرور در شرایط قرمز هواشناسی اعلام کرد: اکیپ‌های میراث فرهنگی نیز نکات لازم را در خصوص خطرات احتمالی به مسافران و گردشگرانی که در چادر‌های تفریحی نوروزی مستقر هستند اطلاع‌رسانی کنند.

وی در پایان با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع به جامعه هدف یادآور شد: در این راستا همه دستگاه‌ها به ویژه امور عشایری در بحث اطلاع‌رسانی به جامعه هدف برای آمادگی و عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها و آبراهه‌ها و ... اقدام کنند و در این مدت فعالیت‌های کوهنوردی ممنوع می‌باشد.

نظر شما