شناسهٔ خبر: 65753992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای پویش چشم به راهیم در نوروز ۱۴۰۳ در خوزستان+فیلم

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: پویش چشم به راهیم در نوروز ۱۴۰۳ در استان همزامان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جولانژاد امروز، یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه آغاز پویش چشم به راهیم ویژه نوروز ۱۴۰۳ در خوزستان همزمان با سراسر کشور که باحضور وزیر راه و به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، به خبرنگار ما گفت: این پویش تا ۱۳ فروردین ماه در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی کارون واقع در کیلومتر ۶ محور اهواز-بندر امام خمینی (آزادراه خلیج فارس) اجرا می‌شود.

 

وی هدف از اجرای این پویش را ارتقای ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادف‌ها و تلفات جاده‌ای عنوان کرد و افزود: کمک به افزایش ایمنی سفر‌های نوروزی برای استفاده کنندگان از خودرو‌های شخصی و حمل و نقل عمومی، ترغیب رانندگان به توقف در طول سفر به منظور رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر باتوجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و عید نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه درخصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ صحیح رانندگی کردن و بکارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای از دیگر اهداف اجرای پویش چشم به راهیم است.


جولانژاد تعداد مجتمع‌های خدماتی-رفاهی فعال در استان خوزستان را ۶۱ مجموعه اعلام کرد و ادامه داد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت، مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای پویش همراهان سفر است.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان می‌گوید: پویش همراهان سفر ایمن با روش‌های مختلف و با استفاده از قابلیت‌های مختلف رشته‌های هنری و بکارگیری هنر موسیقی بومی-محلی سعی دارد آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی را ارتقا دهد.

<div id="video-display-embed-code_10920537"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4184454/10920537?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما