شناسهٔ خبر: 65733360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه های پایانی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نیویورک

برنامه سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده کشورمان پس از حضور در یک نشست جانبی کمیسیون مقام زن سازمان ملل، پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، در این نشست معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، ارتقای جایگاه و پیشرفت زنان در همه ابعاد فردی و اجتماعی را رویکردی ملی در ایران توصیف کرد و در عین حال از آثار منفی تروریسم اقتصادی و تحریم های یکجانبه بر مردم به ویژه زنان ایران گفت.

وی افزود: زنان در این میان بیش از سایرین آسیب دیده اند و بسیاری از سرمایه‌ گذاری های اقتصادی آنها و فعالیت‌های حرفه‌ای و شغلی آنها به ویژه زنان کار آفرین و سرپرست خانوار با مشکلات عدیده‌ای مواجه گشته است. با این حال دست از تلاش بر نمی‌دارند.

خانم خزعلی در عین حال به برخی از برنامه هایی را که در ایران برای توانمندسازی و حمایت از زنان از جمله زنان روستایی و عشایری اجرا می شود برشمرد.

وی گفت: بیمه سلامت روستاییان که به صورت کامل همه روستاهای کشور و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. پوشش بیمه ۱۰ هزار نفر از شاغلان در صنایع دستی که ۸۰ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون رئیس جمهور با وزیر توسعه اجتماعی عمان و وزیر برابری لهستان هم دیدار و گفتگو کرد.

خانم خزعلی پیش از ترک نیویورک این سفر را موفق و نتیجه بخش ارزیابی کرد.

<div id="video-display-embed-code_10912326"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4183374/10912326?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما