شناسهٔ خبر: 65710373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شروع اولین دوره کارآموزی قضاوت در استان کهگیلویه و بویراحمد

اولین دوره آموزشی کارآموزان قضاوت در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۱۵ کارآموز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تاکید بر رعایت اخلاق قضایی از سوی قضات گفت: قضات علاوه بر اخلاق حسنه، باید اهل مطالعه، بر پرونده‌ها مسلط و بر اصول قضایی آگاه باشند.

محبوب افراسیاب افزود: شغل قضات شغلی بسیار پراسترس می‌باشد پس ما باید جهت مقابله با این استرس، نخست توکل بر خدا و رابطه متقابل با خدا داشته باشیم و در مسیر حق قدم برداریم سپس قواعد را باید مدنظر قرار دهیم و به قانون عمل کنیم.

 رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: در پرونده‌ها نباید وضعیت ظاهری افراد را مد نظر قرار دهیم و قضات باید شواهد و مدارک را مد نظر قرار دهند و نگذارند حقی از کسی ضایع شود.

 افراسیاب ابراز داشت: به قضات توصیه می‌کنم که به زیبایی‌های دنیا توجه نکنند و مال دنیا را مد نظر خود قرار ندهند و جهت رضای خدا قدم بردارند و قدرت نفس خود را بالا ببرند که بتوانند به زیبایی‌های دنیا نه بگویند و عدالت و حق را مدنظر خود قرار دهند.

وی افزود: اگر قاضی قواعد را بلد نباشد با مشکل روبرو می‌شود و انحراف از مسیر حق و عدم تسلط قاضی به مسائل حقوقی و کیفری نیز خیلی مهم می‌باشد.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان درخصوص شروع اولین دوره‌ی کارآموزی قضاوت در استان بیان داشت: یکی از آثار مهم این دوره این است که کارآموزان جذب کادر قضایی این استان خواهند شد و خلأ کمبود کادر قضایی در این موضوع به صورت قابل‌توجهی حل خواهد شد.

دکتر افراسیاب با بیان اینکه این دوره ادامه دار خواهد بود ابراز داشت: با توجه به پتانسیلی که در این استان حاکم است و اساتید مجربی که در این استان حضور دارند دوره‌های بعدی را برگزار خواهیم کرد تا شاهد روزی باشیم که هیچ مشکل کمبود کادر قضایی در این استان نداشته باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما