شناسهٔ خبر: 65691835 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه کالا‌های تجاری مورد نیاز دستگاه‌ها برای سال آینده به هیئت دولت

 به گفته  مدیر کل مقررات صادرات و واردات وزارت صمت پیشنهاد دستگاه‌ها برای کالا‌های وارداتی و صادراتی مورد نیازشان برای سال آینده در کمیسیون ماده یک بررسی و برای تایید به هیئت دولت ارسال شده است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مدیر کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس ماده ۵ قانون مقررات صادرات و واردات هرساله وزارت صمت پشنهاد‌های  دستگاه‌ها  متولی تولید را درباره کاهش یا افزایش  سود بازرگانی کالا ها‌ی وارداتی و صادراتی،  ایجاد ردیف تعرفه و یا کالا‌هایی مورد نیاز به مجوز را تا ۱۵ بهمن دریافت میکند.  

باقری زمردی در ادامه افزود: امسال هم مانند سنوات گذشته پیشنهادات  در کمیسیون  ماده ۱ مورد بررسی، تصمیم گیری و در نهایت  پایان بهمن جمع بندی و برای بررسی و تصویب نهایی به  هیئت دولت ارسال شد.  

وی بیان کرد: دستگاه‌های متولی تولید که پیشنهادات خود را درباره کالا‌های وارداتی و صادراتی به دفتر مقررات ارسال می‌کنند عمدتا وزارت کشاورزی،  صمت، بهداشت هستند و بسته به موضوع  و نیاز وزارت دیگر هم مانند نیرو و مخابرات هم پیشنهادات خود را برای ما ارسال میکنند.  

مدیر کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تاثیر این قانون در کاهش آیین نامه و بخشنامه‌ها گمرکی گفت: اگر پیشنهادات بصورت یک بسته سالانه جمع بندی شود به  متقاضی کمک میکند که در جریان  تغییرات  سال آینده قرار بگیرند.

 

<div id="video-display-embed-code_10903183"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4181143/10903183?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما