شناسهٔ خبر: 65648093 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهتمام ویژه دولت برای رفع مشکلات جامعه پرستاری

­معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به رفع مشکلات جامعه پرستاری دارد.

صاحب‌خبر -

اهتمام ویژه دولت برای رفع مشکلات جامعه پرستاری**
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر عباس عبادی با اشاره به جایگاه والای پرستاری در نظام سلامت، پرستاران را منتخبین خدا و ویترین نظام سلامت دانست و تصریح کرد: پرستاران با از خودگذشتگی و ایثار، در خط مقدم ارائه خدمات درمانی به بیماران قرار دارند و نقشی حیاتی در ارتقای سلامت جامعه ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه علما و بزرگان دینی نظیر علامه طباطبایی، ارزش یک شب پرستاری را معادل ۷۰ سال عبادت دانسته اند، افزود: کار در نظام سلامت، به ویژه پرستاری، عبادتی ارزشمند و حض معنوی دائمی است که اجر و پاداش اخروی فراوانی به دنبال دارد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه، به تشریح برنامه‌های دولت و وزارت بهداشت برای رفع موانع خدمتی پرستاران و ارتقای سلامت فردی و سازمانی آنها پرداخت و گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به رفع مشکلات جامعه پرستاری دارد و در این راستا، بسته‌ای تحت عنوان «بسته ماندگاری پرستاران» در معاونت پرستاری تدوین شده است.
دکتر عبادی با اشاره به جزئیات این بسته، خاطرنشان کرد: این بسته شامل درخواست‌های پرستاران از جمله موضوعات مربوط به اضافه کار، قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان آور، مسکن، ارتقای تحصیلی و مواردی از این دست است که در حال بررسی نهایی می‌باشد و امیدواریم به زودی شاهد تصویب و اجرای آن باشیم.

نظر شما