شناسهٔ خبر: 65633545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توانمندسازی مددجویان باید با جدیت ادامه یابد

رئیس جمهور گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به سابقه خود، مورد اعتماد مردم است و با تکیه بر همین اعتبار توانسته فعالیت‌های خود را گسترش دهد و فعالیت بر پایه توانمندسازی مددجویان، از بهترین کار‌های این مجموعه است.

صاحب‌خبر -

توانمندسازی مددجویان باید با جدیت ادامه یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امروز یکشنبه، آقای رئیسی در جشن توانمند شدن ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی، رحمه الله علیه، اظهار داشت: یکی از نخستین دستورهایی که امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی صادر کردند، تشکیل این کمیته بود که نشان داد ایشان در کنار مدیریت یک انقلاب جهانی، به وضع محرومان به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب نیز رسیدگی می‌کند.

 
رئیس جمهور از همه کسانی که در کمیته امداد امام خمینی، رحمه الله علیه، منشأ خدمات بوده‌اند، قدردانی کرد و گفت: این کمیته در حیات مبارک خود، منشأ برکات بسیار بوده و موضوع امداد رسانی به دیگران در آموزه‌های دینی ما از بهترین کارها دانسته شده است.
 
آقای رئیسی با توجه به تأکید آموزه‌های دینی برای کمک کردن به‌طور مخفیانه برای حفظ آبروی دریافت‌کنندگان کمک، تصریح کرد: انجام کار خیر، فقط نیاز به پول و تمکن مالی ندارد، بلکه به نگاه بلند و روح بزرگ، نیاز دارد.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: در بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، برخی مردم می‌گفتند که میزان خسارت ما کمتر و کمک‌های ارسال شده، زیادتر بود و بعضی از کمک‌ها را برای مردم پاکستان ارسال کردیم که وضع آنان از ما بدتر است.
 
آقای رئیسی گفت: این نشانه روح بزرگ و نگاه بلند مردمی است که در اوج بلا و سختی، به همنوعان خود کمک می‌کنند. در دوران همه‌گیری کرونا، فروشگاه‌ها در کشور‌های به اصطلاح توسعه یافته، غارت شد، اما در جمهوری اسلامی ایران با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و راه‌اندازی پویش کمک‌های مؤمنانه، همه مساجد و تعداد بسیاری از مراکز عمومی و خانه‌های مردم، تبدیل به پایگاه‌ این کمک‌ها شد.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: فراگیری پویش کمک مؤمنانه به علت روحیه نوع‌دوستی مردم ایران در پرتو خداخواهی بوده و بسیار ارزشمند است. مردم به کمیته امداد امام خمینی، رحمه الله علیه، با توجه به سابقه و اعتبار آن، اعتماد دارند و این کمیته با تکیه بر همین اعتبار و اعتماد، توانسته است که کارهای خود را گسترش دهد؛ یکی از بهترین کار‌های آن نیز فعالیت برای توانمندی مددجویان است.
 
آقای رئیسی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال، از جمله موضوعات اصلی دولت مردمی بوده و احیای بیش از ۷ هزار واحد تولیدی، از تلاش‌های دولت در این زمینه است، اظهار داشت: جشن توانمند شدن ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی، رحمه الله علیه، که توانسته‌اند برای دیگران نیز شغل ایجاد کنند، بسیار ارزشمند است و این مسیر باید به‌طور جدی پیگیری شود.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: دولت، تلاش ویژه‌ای برای فقر زدایی از چهره جامعه و ایجاد زمینه‌ برای رشد و توانمندی جوانان دارد و پیام این جشن، آینده‌ بسیار روشن برای ملت ایران است که موجب کور شدن چشم بدخواهان و دشمنان این ملت می‌شود.
 
آقای رئیسی در پایان به کارآفرینان کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله) گفت: شما به همه کسانی‌که به هر علت، ناامید شده‌اند، اراده و توانایی خود را ثابت کردید و آنان نیز اگر بخواهند، می‌توانند که کارهای مهمی انجام دهند.

نظر شما