شناسهٔ خبر: 66549292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توجه به اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال است

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان برای تحقق شعار سال یعنی مشارکت مردم در جهش تولید پرداخت.

صاحب‌خبر -

اقبال شاکری، عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر  توجه به اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید گفت: مردم همیشه در فعالیت های کشور به دو صورت انفرادی و گروهی حضور پیدا می کردند. 

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان در ادامه بیان کرد: گروهی از مردم هم در قالب موسسات، شرکت ها، سازمان ها و امثال این‌ها در تولید مشارکت می کنند. این موسسات و شرکت‌هایی که هم اکنون مورد توجه قرار گرفته شرکت های دانش بنیان هستند که شکل گرفته از بطن مردم هستند. 

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: خوشبختانه با توجه به اینکه سطح علم و فناوری در کشور بالا رفته باعث شده محصولاتی که تولید می کنیم میزان استفاده از دانش در آنها خیلی بالا باشد. 

شاکری خاطرنشان کرد: تولید این کالاها هم از نظر هزینه و هم از نظر کارکرد (مثل زمان استفاده، کیفیت استفاده و بهبود کیفیت محصول) به نفع مردم است. 

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان از حیث مردمی بودن و به نفع مردم بودن کارکرد ویژه ای دارند افزود: شرکت های  دانش بنیان توسعه خیلی خوبی هم پیدا کرده اند و نزدیک یه ۸ تا ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان مجوزدار مشغول به فعالیت در کشور داریم  که عمدتا جوانان در این حوزه ها کار می کنند و مشغول به تولید محصولات بر پایه علم و فناوری هستند. 

شاکری افزود: تکمیل این شرکت های دانش بنیان شرکت های استارتاپی، نوآور و خلاق و فن آور هستند که در حال ورود به تمام حوزه ها حتی حوزه های فرهنگی و اجتماعی هستند. 

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: از این نظر به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کرده ایم و اگر شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرار بگیرند قطعا در تحقق شعار سال تاثیرگذار خواهد بود. 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: برای حمایت از شرکت های دانش بنیان مجلس ظرفیت های خیلی خوبی را ایجاد کرده است و از ظرفیت های این قانون باید استفاده شود. 

شاکری در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان اقتصاد مردم پایه است که رهبری بارها بر آن تاکید کرده اند و با توجه به اینکه شعار سال هم مشارکت مردم در جهش تولید نام گذاری شده با توجه به اقتصاد دانش بنیان می توان در راستای تحقق آن گام برداشت.

برچسب‌ها:

نظر شما