شناسهٔ خبر: 65632863 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

چرا مهناز ذکایی از تیم قضاوت دربی کنار گذاشته شد؟ / عکس جنجالی که شانس داور پرسپولیسی را سوزاند ببینید

کوثر گلزاری

صاحب‌خبر -

روز گذشته از سوی ریاست فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد که تیم قضاوت دربی ۱۰۳ علاوه بر مهسا قربانی، شامل حضور یک داور زن دیگر نیز خواهد بود و او کسی نیست مهناز ذکایی. داور بین‌المللی فوتبال ایران که می‌توانست در کنار مهسا قربانی تاریخ‌سازی کند، به دلیل انتشار یافتن تصویری از او در فضای مجازی، فرصت قضاوت در شهرآورد پایتخت را از دست داد.

از قرار معلوم، مهناز ذکایی داور دربی سابقه حضور در ورزشگاه آزادی به عنوان هوادار پرسپولیس و حمایت از این تیم را دارد. انتشار تصویری از این موضوع باعث شده تا کمیته داوران ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، نامبرده را از تیم قضاوت دربی کنار گذاشته و داوری تاجیکستانی را جانشین او قرار دهد.

مهسا ذکایی پرسپولیس

داوران فوتبال نیز همانند ورزشکاران و هواداران، از روی علاقه به این ورزش چنین حرفه‌ای را در پیش گرفته‌اند و این که طرفدار تیمی خاص باشند، موضوع عجیبی نیست و حتی با مطالعه بیوگرافی مهناز ذکایی نیز می‌توان متوجه این موضوع شد اما در صورتی که حمایت داوران از یک باشگاه علنی شود، کمیته داوران برای رعایت بی‌طرفی، آن‌ها را از قضاوت تیم محبوبشان منع می‌کند؛ همانطور که در لیگ برتر، هیچ داوری نمی‌تواند دیدارهای تیم فوتبال استان زادگاه خود را قضاوت کند.

نمونه اتفاقی که برای مهناز ذکایی افتاد، هفته پیش در لیگ MLS نیز رخ داد، جایی که پیش از دیدار اینتر میامی مقابل اورلاندو، تصویری از داور مسابقه با لباس اینتر میامی منتشر شد و کمیته داوران این رقابت‌ها، سوت قضاوت دیدار ذکر شده را به داور دیگری سپرد.

 

نظر شما