شناسهٔ خبر: 6562904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری؛

۳۸ مسجد در روستاهای محروم چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

شهرکرد - ۳۸ مسجد در روستاهای محروم استان چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و امام جمعه شهرکرد به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ۳۸ مسجد در روستاهای محروم استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر جمعه با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری و... به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آئین افتتاح این مساجد گفت: مساجد یکی از مهمترین پایگاه های مردمی در تاریخ اسلام به شمار می روند.

آیت الله محمد محمدی گلپایگانی ادامه داد: مساجد به عنوان مهمترین پایگاه های مردمی اجتماعی در اسلام به شمار می روند که همیشه در تحولات مختلف تاریخ اسلام تاثیر گذار بوده اند.

وی با بیان اینکه مسجد نیایشگاه و محل گردهمایی مسلمانان است، بیان کرد: مساجد همیشه محلی برای حل امور مسلمانان بوده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: امروز شاهد افتتاح ۳۸ مسجد در این استان خواهیم بود که برکات بسیاری را برای این استان به ارمغان خواهد آورد.

بیش از ۳۵ میلیارد ریال برای ساخت ۳۸ مسجد هزینه شده است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این آئین گفت: به برکت انقلاب اسلامی شاهد افتتاح ۳۸ مسجد در روستاهای محروم استان چهارمحال و بختیاری هستیم.

حجت الاسلام محمد علی نکونام تصریح کرد: بهره برداری این تعداد مسجد نتیجه پیگیری و تلاش بسیار زیاد محقق شده است.

وی افزود: اعتبارات ساخت این مساجد با کمک های دفتر مقام معظم رهبری تامین شد و کار احداث و تکمیل این مساجد با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد ریال انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مساجد خانه دوم مسلمانان است، تصریح کرد: نیایش و بهره گیری از ثواب نماز جماعت برای مسلمانان و حضور اجتماعی مسلمانان از برکات وجود مسجد است.

وی عنوان کرد: مسلمانان در مساجد همدیگر را ملاقات می کنند و از احوال یکدیگر با خبر می شوند.

نظر شما