شناسهٔ خبر: 6561720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری

38مسجد در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید

شهرکرد-ایرنا- همزمان با سفر رییس دفتر مقام معظم رهبری به شهرکرد،آیین بهره برداری از 38مسجد در چهارمحال و بختیاری روز جمعه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت:مسجد،از مهمترین ارکان نظام مقدس جامعه اسلامی است و همواره نقش مهمی را در جامعه اسلامی ایفا کرده است.

به گزارش ایرنا،آیت الله محمد محمدی گلپایگانی ،در این آیین که به صورت وئدیو کنفرانس در سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام انجام شد ،افزود:مسجد هم ستاد جنگ،هم دادگستری ،هم محل انجام امور مهم مسلمانان بوده است و باید مورد تاکید قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت:این38 مسجد در روستاهای محروم استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

حجت الاسلام محمد علی نکونام ،در این آیین افزود:برای بهره برداری از این مساجد 35میلیارد ریال هزینه شد که این میزان اعتبار با عنایت مقام معظم رهبری ،به این استان اختصاص یافت.

وی گفت:این مساجد ،از جمله مساجدی بودند که نیمه تمام یا در حال ساخت بودند و پیشرفت فیزیکی آنها از 10 تا 60درصد بود.

به گفته وی،برای پیگیری تکمیل این مساجد ،یک کارگروه ویژه تشکیل شد و با مشارکت دفتر مقام معظم رهبری و عنایات معظم له این مساجد ،برای بهره برداری آماده شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت:این استان برای بخش فرهنگی اعتبارات لازم را تخصیص داد و 24میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ،تجهیز و بهره برداری مساجد و اماکن فرهنگی و دینی اختصاص داد.

قاسم سلیمانی دشتکی ،افزود: امسال نیز به صورت مستقیم 16درصد مجموعه اعتبارات استان به بخش فرهنگی اختصاص داده شده و به صورت غیر مستقیم 51درصد از بودجه استان در بخش فرهنگی هزینه خواهد شد.

به گفته وی،با توجه به سفر مقام معظم رهبری به این استان در دهه هفتاد و تاکید ایشان برای عمران و آبادانی بخش موگویی،10میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های این بخش در شهرستان کوهرنگ اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا،در ایین بهره برداری از این مساجد ،معاونان استاندار ، فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام و جمعی از مسوولان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

2097

نظر شما