شناسهٔ خبر: 65628089 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پرسپولیس، فاتح بازی ماقبل داربی

از سوتی گلرهای ملی‌پوش تا روزهای سیاه سپاهان

کنعانی از داربی محروم شد اما گل زد

صاحب‌خبر -

  [شهروند] هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با چند بازی دیگر پیگیری شد که در مهم‌ترین این بازی‌ها پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم فولاد خوزستان رفت. این بازی که بازی پیش از داربی پایتخت به حساب می‌آمد، از حساسیت قابل توجهی برخوردار بود و سرخ‌پوشان در این بازی موفق شدند حریف خود را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهند. همچنین تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف تیم پیکان رفت و در خانه مقابل حریف 3 بر 2 شکست خورد تا هفتمین شکست زردپوشان اصفهانی از هشت بازی اخیرشان به ثبت برسد.

 سرخ‌ها با پیروزی به سوی داربی رفتند
تیم فوتبال پرسپولیس در این بازی با ترکیب علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه، فرشاد فرجی، مسعود ریگی، حسین کنعانی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، اوستون ارونوف و عیسی آل‌کثیر به مصاف فولاد خوزستان رفت. جدا از نتیجه‌ای که در این بازی رقم خورد، محرومیت حسین کنعانی‌زادگان، مهم‌ترین اتفاق این مصاف بود. کنعانی‌زادگان در آخرین دقایق نیمه اول با خطا روی لوسیانو پریرا کارت زرد چهارم را دریافت کرد. در این صحنه پریرا در کنار خط طولی زمین قرار داشت و در حالی که کنعانی تصور می‌کرد یک اوت از فولاد گرفته، با کارت زرد داور مواجه شد. این اخطار که خشم شدید مدافع پرسپولیس را به دنبال داشت، باعث شد تا او بازی دربی را از دست بدهد.  
این بازی با گلزنی فولادی‌ها آغاز شد. در دقیقه 10 این مسابقه و در اولین حمله جدی فولاد روی ضربه ایستگاهی، توپ با تاثیر ساسان انصاری در زاویه بسته به موسی کولیبالی رسید و شوت او با اشتباه مهلک بیرانوند وارد دروازه شد. پرسپولیس بعد از این، شکل تهاجمی‌تری به خود گرفت و چند حمله خطرناک روی دروازه فولاد ترتیب داد و این حملات در دقیقه 35 به ثمر نشست. یک و دوی زیبا و هماهنگ ترابی و ارونوف منجر به گل تساوی شد. ترابی، ارونوف را صاحب توپ کرد و دوباره خود ترابی صاحب توپ شد و با پاس در عمق، ستاره ازبکی کار را تمام کرد.
پس از گل تساوی، بازی شکل متعادل‌تری به خود گرفت و دو تیم حملاتی را تا پایان نیمه اول به روی دروازه یکدیگر داشتند، اما این تیم فولاد بود که توانست با به ثمر رساندن گل دوم، پیروز به رختکن برود. با شروع نیمه دوم مسابقه، این سرخ‌پوشان پایتخت بودند که با حملات متعدد بازهم به دنبال گل تساوی‌بخش بازی بودند. در دقیقه 54 بازی، شاگردان اوسمار به گل دوم دست پیدا کردند. حرکت سریع پرسپولیس از سمت راست با دریبل فوق‌العاده دانیال همراه شد و پاس او به عیسی آل‌کثیر منجر به گل دوم سرخ‌ها شد.
در دقیقه 63 بازی، فولاد 10 نفره به بازی ادامه داد. روی حمله خطرناک تیم پرسپولیس، دروازه فولاد در آستانه بازشدن بود که مجتبی نجاریان توپ را با دست به بیرون از خط دروازه برد. داور مسابقه پس از اعلام پنالتی، به این بازیکن کارت قرمز داد و دقایقی بعد حسین کنعانی‌زادگان که به دلیل چهار کارته بودن، از داربی محروم شد، گل سوم و پیروزی‌بخش پرسپولیس را به ثمر رساند. این پایان کار نبود و در دقیقه 74 بازی، مهدی ترابی روی نفوذ خود به محوطه جریمه فولاد روی یک شوت دقیق و حساب‌شده موفق شد گل چهارم سرخ‌ها را به ثمر برساند.
با این پیروزی، پرسپولیس 39 امتیازی شد و همچنان در تعقیب استقلال است و فولاد نیز با 19 امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد.

سپاهان همچنان در سراشیبی سقوط
سپاهان پس از پیروزی برابر شمس‌آذر در جام‌حذفی امیدواری زیادی داشت تا با کسب دومین برد پیاپی، بار دیگر برای رقبا خط و نشان بکشد و نامش را مانند نیم‌فصل اول به عنوان مدعی جدی قهرمانی مطرح کند. شروع بازی هم همین نوید را می‌داد و فرشاد احمدزاده هوشمندانه با دخالت به‌موقع هنگام ضربه‌زدن محمد ناصری، سنگربان پیکان، به توپ نزدیک شد و ضربه ناصری پس از برخورد به شماره 10 سپاهان در دقیقه 4، گل اول بازی را رقم زد.  سپاهان روحیه بسیار خوبی پیدا کرد و می‌توانست گل دوم را هم روی صحنه‌ای بسیار مشکوک در دقیقه 9 که البته زمانی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت، به ثمر برساند، با این حال، این پیکانی‌ها بودند که روی اشتباه فردی بازیکنان سپاهان به گل اول در دقیقه 16 با ضربه محمدحسین فلاح دست پیدا کردند. نیمه اول در حالی پس از حملات پرشمار و خطرناک سپاهان که با بی‌دقتی مهاجمان این تیم از دست رفت، در حال پایان با تساوی یک بر یک بود که اشتباه عجیب نیازمند سبب شد تا گل دوم هم برای پیکان در وقت‌های اضافی با ضربه نه‌چندان محکم محمدحسین فلاح رقم بخورد. در نیمه دوم سپاهان برای جبران وارد زمین شد، اما اخراج دابو در شرایطی که شاگردان مورایس فشار را برای زدن گل تساوی بالا برده بودند، کار را سخت کرد. با این وجود، پس از اخراج دابو در دقیقه 50، سپاهانی‌ها موفق شدند روی ارسال رامین رضائیان و ضربه سر تماشایی رضا اسدی در دقیقه 53 به بازی برگردند. اما در شرایطی که سپاهان سراسیمه به دنبال جبران گل سوم بود، این پیکان بود که توانست در دقیقه 74 با گل علی قربانی، مهاجم سابق طلایی‌پوشان، به گل سوم دست پیدا کند.
دقایق پایانی مسابقه در فضای ملتهب ورزشگاه نقش‌جهان با حملات همه‌جانبه و زهرداری از سوی سپاهان و دو سه ضدحمله خطرناک از سوی تیم پیکان همراه شد، اما در پایان همان پیروزی 3 بر 2 پیکان پس از سوت پایان بر تابلوی ورزشگاه نقش‌جهان در میان چهره‌های متعجب هواداران سپاهان باقی مانده بود. با این شکست، سپاهان 31 امتیازی ماند و کار سختی برای رسیدن به استقلال در صدر جدول دارد، البته آنها همچنان دو بازی عقب‌افتاده در پیش دارند. سپاهان با این شکست به رتبه پنجم سقوط کرد. برنده بزرگ این مسابقه عنایتی و شاگردانش بودند که از دیداری امتیازات کامل را گرفتند که باور نمی‌کردند. آنها با این پیروزی 17 امتیازی شدند و اگرچه رتبه‌شان تغییری نکرد، ولی جهش قابل توجهی از تیم‌های قعرنشین داشتند و از آنها فاصله گرفتند.

نظر شما