شناسهٔ خبر: 65615097 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یک هشتم نهایی جام قهرمانان کونکاکاف

توقف اینترمیامی در شب گلزنی مسی و سوآرس

دور یک هشتم نهایی پنجاه و نهمین دوره فوتبال جام قهرمانان کونکاکاف، آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه کارائیب ۲۰۲۴ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  نتایج ادامه مرحله رفت مسابقات دور یک هشتم نهایی پنجاه و نهمین دوره فوتبال جام قهرمانان کونکاکاف به این شرح است: 
گوادالاخارا مکزیک ۰ - ۳ کلوب آمه ریکا مکزیک 
اف سی سینسیناتی آمریکا ۰ - ۱ مونتری مکزیک
نشویل آمریکا ۲ - ۲ اینترمیامی آمریکا 
- در تیم اینتر میامی جوردی آلبا مدافع کهنه کار اسپانیایی غایب بود، اما سرخیو بوسکتس هافبک اسپانیایی، لیونل مسی فوق ستاره کهنه کار آرژانتینی و لوئیز سوآرس مهاجم کهنه کار اروگوئه‌ای به طور کامل بازی کردند. مسی در دقیقه ۵۲ با پاس سوآرس و سوآرس ۵ + ۹۰ با پاس بوسکتس زننده گل‌های اینترمیامی بودند.
- نتایج قبلی: 
فیلادلفیا یونیون آمریکا ۰ - ۰ پاچوکا مکزیک 
اره دیانو کاستاریکا ۲ - ۰ روبین هود سورینام 
نیوانگلند روولوشن آمریکا ۴ - ۰ آلاخوئلنزه کاستاریکا
هیوستون دینامو آمریکا ۰ - ۱ کلمبوس کرو آمریکا
اورلاندو سیتی آمریکا ۰ - ۰ تیگرس اونال مکزیک 

تیم قهرمان این دوره به جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ در آمریکا راه خواهد یافت.
در دوره قبل در سال ۲۰۲۳، تیم اف ث لئون مکزیک با شکست اف سی لس آنجلس آمریکا قهرمان شد و تیم‌های تیگرس اونال مکزیک و فیلادلفیا یونیون آمریکا سوم مشترک شدند.
این دوره شانزدهمین دوره است که مسابقات با نام جام قهرمانان محسوب می‌شود و قبلا با نام‌های جام باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان کونکاکاف برگزار شده است. در تاریخ لیگ قهرمانان کونکاکاف که از سال ۱۹۶۳ با نام جام باشگاه‌های کونکاکاف و سپس با نام لیگ قهرمانان کونکاکاف برگزار می‌شود، تیم آمه ریکا مکزیک با ۷ قهرمانی رکورد دار است و تیم کروزل آزول مکزیک با ۶ قهرمانی و دو نایب قهرمانی در رده دوم و پاچوکا مکزیک با ۵ قهرمانی سوم هستند.
در تاریخ این تورنمنت تیم‌های مکزیکی ۳۷ بار قهرمان و ۲۰ بار نایب قهرمان شده اند. تیم‌های کاستاریکایی ۶ بار قهرمان و ۵ بار نایب قهرمان و تیم‌های السالودوری ۳ بار قهرمان و یک بار نایب قهرمان شدند. سهم تیم‌های آمریکایی نیز فقط ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی است.

نظر شما