شناسهٔ خبر: 65610942 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

مدیرعامل راه آهن در نشست با مالکین واگن باری مطرح کرد:

حرکت به سمت سیر هدفمند واگنها و لکوموتیوها و کاهش توقفات ناوگان به منظور ارتقاء سرعت بازرگانی

نشست مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین راه آهن با مدیران عامل شرکت های مالک واگن باری، روز دوشنبه ۱۴ اسفند در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز
 

 نشست مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین راه­ آهن با مدیران عامل شرکت های مالک واگن باری، روز دوشنبه ۱۴ اسفند در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی راه­ آهن جمهوری اسلامی ایران،دکتر صالحی در این نشست، با اشاره به نتایج جلسه ماه گذشته با مدیران عامل شرکت­های مالک واگن باری از جمله اصلاحات سامانه تعمیرات واگنها اظهار کرد: موضوعات مطرح شده در جلسه گذشته گام به گام در حال پیگیری هستند و این مسیر با همفکری طی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری صورت گرفته در زمینه ارتقاء قابل توجه سرعت بازرگانی تاکید کرد: فرایند سیر و حرکت باید به گونه­ ای ارتقاء یابد که سیر واگن ها و لکوموتیوها در شبکه به طور هدفمند صورت پذیرد و توقفات ناوگان کاهش یابد که در حال حاضر نسبت به اصلاح مسیرهای منتخب اقدام شده است و به تدریج به سایر مسیرها نیز خواهد رسید. در این صورت با افزایش سرعت بازرگانی، منافع همه اجزای زنجیره حمل و نقلی ریلی بار به صورت حداکثری تامین خواهد شد و صاحبین بار را به استفاده بیشتر از ریل برای حمل کالاهایشان سوق خواهد داد.

صالحی در رابطه با رقابت نابرابر حمل ریلی با حمل جاده­ ای گفت: می بایست با تمرکز و تقویت مزیت­ های انحصاری حمل ریلی بویژه مصرف سوخت بسیار پایینتر، ایمنی بالا و حمل بار انبوه در کنار افزایش سرعت بازرگانی، جذابیت این مد حمل و نقلی را افزایش داد. از سوی دیگر باید با همکاری سایر دستگاه­ های سیاست­ گذار، سازوکارها را به نحوی تغییر داد تا حمل محمولات انبوه همچون مواد معدنی و محصولات فولادی صرفا از طریق ریل مجاز باشد و تنها در صورت تکمیل ظرفیت شبکه ریلی، از جاده برای جا­به جایی این گونه بارها استفاده شود.
دکتر صالحی، ایمنی را اولویت نخست راه آهن دانست و خاطرنشان کرد: ایمنی شاه بیت تمام سیاست­ ها و اقدامات راه­ آهن جمهوری اسلامی ایران است و هدفگذاری هایی همچون افزایش سرعت بازرگانی و نیز افزایش تن- کیلومتر در سایه ایمنی معنا خواهد داشت.

وی از تلاش راه­ آهن برای افزایش انگیزه همکاران مناطق برای ارتقای بهره­ وری خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه همکاران ما در مناطق به صورت مستقیم با عملیات حمل بار ارتباط دارند، شیوه پرداخت مزایای رفاهی این عزیزان را به گونه­ ای تغییر داده ایم تا همکاران تلاشگر ما در مناطق با انگیزه و جدیت بیشتری برای افزایش بهره­ وری منطقه خود اقدام نمایند که امیدواریم در آینده نزدیک، تاثیر این تغییر را در افزایش سرعت بازرگانی شاهد باشیم.

مدیرعامل راه آهن در بخشی دیگر ازجلسه بیان نمود: انتظار می رود فعالین بخش خصوصی با انعکاس صحیح واقعیتها، مطالبه گری موضوعات اصلی صنعت ریلی همچون ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و مالیات بر ارزش افزوده را در اولویت خود قرار دهند.

دکتر صالحی در پایان این نشست از مدیران شرکت های مالک واگن باری خواست که در جلسه بعدی، نظرات و تجارب خود را پیرامون چرخه بهینه عمر واگن­ های باری ارائه کنند تا بتوان با تکیه بر خرد جمعی ، تصمیمات بعدی را در این زمینه اتخاذ نمود.

نظر شما