شناسهٔ خبر: 65593170 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحقق ۷۸ درصد برنامه نوسازی مسکن در آذربایجان‌ غربی

۷۸ درصد برنامه نوسازی مسکن در آذربایجان غربی محقق شده است.

صاحب‌خبر -

تحقق ۷۸ درصد برنامه نوسازی مسکن در آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برنامه دوساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در استان ۱۶ هزار و ۲۰۵ واحد بوده که ۷۸ درصد این برنامه محقق شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو، در نشست پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن و طرح‌های بازآفرینی شهری افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۵۵ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند.

حمزه‌لو اظهارکرد: ثبت پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع‌رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و ارائه تخفیفات پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تأکید در شهرستان‌هاست.

وی افزود: شهرهای پیرانشهر، بازرگان و بوکان شهرهایی هستند که در این بخش رتبه برتر را دارند و ۱۰۰ درصد سهمیه دو ساله بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را اجرایی کردند.

حمزه‌لو گفت: اجرای طرح‌های برنامه اقدام مشترک موجب ارتقای سطح زندگی ساکنین، افزایش سرانه‌های اجتماعی و شهروندی، ایجاد حس تعلق و افزایش مشارکت مردمی در محدوده‌ها هدف بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی می‌شود.

وی، با اشاره به وضعیت اجرای بسته‌های تشویقی در آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در شهرهای استان وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود ۳۷ شهر آذربایجان‌ غربی دارای محدوده بافت فرسوده، ۹ شهر دارای محدوده سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ۷ شهر دارای محدوده تاریخی است.

نظر شما