شناسهٔ خبر: 65590690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تثبیت اراضی کشاورزی موضوع حیاتی برای سیستم قضایی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تثبیت اراضی کشاورزی موضوع حیاتی برای سیستم قضایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، با حضور  عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیران دستگاه‌های متولی و حضور دور سخنی روسای دادگستری، دادستان‌ها و مدیران ادارات متولی شهرستان ها، پانزدهمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و هجدهمین جلسه قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی به منظور بررسی و پیگیری اقدامات انجام یافته در راستای تثبیت اراضی کشاورزی استان در سالن جلسات ثبت اسناد و املاک برگزار شد.
دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه با تاکید بر تقویت عملکرد استان در تثبیت اراضی کشاورزی بیان داشت: تثبیت اراضی کشاورزی موضوع حیاتی برای سیستم قضایی است چراکه نه تنها آثار مثبت برای شهروندان با تثبیت مالکیت آنها بر اموال غیرمنقول دارد بلکه از بروز اختلاف بین آنها پیشگیری و درنتیجه مانع تشکیل پرونده برای دستگاه قضایی می‌شود.
عتباتی ادامه داد: تاکنون قرارگاه شهید سلیمانی در مرکز استان ۱۸ جلسه تشکیل داده و از روساء دادگستری، دادستان ها، روسای ثبت و روسای ادارات متولی انتظار است با تشکیل جلسات مشترک مشکلات حوزه‌های خود را آسیب شناسی و به منظور اتخاذ تدبیر به مرکز استان منعکس کنند.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در تثبیت اراضی کشور اظهار داشت: بر اساس فرمان مقام معظم رهبری در تثبیت وجب به وجب اراضی کشور، موضوع قانون حدنگار جزء برنامه عملیاتی قوه قضائیه از باب ارزیابی تمام مدیریت‌ها قرار گرفته و توسط معاونت راهبردی قو قضائیه به تمام استان‌ها ابلاغ گردیده است و اجرای این قانون را به جد پیگیر می‌باشند.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه تاکید کرد: برای پیشبرد تثبیت اراضی کشاورزی می‌بایست تیم کارشناسی قوی، نقاط اختلافی، آسیب‌ها و مشکلات را استخراج و در یک جلسه مطرح و برای یکبار و برای همیشه رفع گردند تا هم مشکل مردم را حل و هم به سیستم قضایی با پیشگیری از تشکیل پرونده کمک گردد.
عتباتی خطاب به مدیران و کارکنان دستگاه‌های متولی در مرکز و شهرستان‌ها اتمام حجت کرد تا به صورت ویژه مشکلات را با تشکیل کمیسیون‌های رفع تداخلات و حتی بازدید‌های میدانی حل و فصل و نتایج را به قرارگاه شهید سلیمانی مرکز استان گزارش نمایند.
عتباتی در پایان تاکید کرد: می‌بایست این جلسات با تسهیل در تثبیت اراضی کشاورزی دو خروجی داشته باشد، اول پیشگیری از بروز جرایم و اختلافات ملکی و دوم ایجاد امنیت و آسایش روانی برای شهروندان در صیانت از اموال غیرمنقول آنها باشد.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با اشاره به اهمیت تثبیت اراضی کشاورزی گفت: مصوباتی که در راستای کمک به تثبیت اراضی کشاورزی به تصویب می‌رسد برای اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در سند دار نمودن وجب به وجب اراضی می‌باشد.
مجیدی در ادامه تاکید کرد: تمام مصوبات می‌بایست در تعیین تکلیف پرونده‌های مطروحه در کمیسیون‌های رفع تداخلات مدنظر قرار گیرد و با تشکیل کمیسیون‌های ویژه برای حل مشکلات پیش روی تثبیت اراضی کشاورزی استان اتخاذ تصمیم گردد.
شایان مهر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان نیز در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد شهرستان‌های استان، در زمینه کاداست اراضی کشاورزی، سامانه سحاک و قانون تعیین تکلیف پرونده در کمیسیون‌های رفع تداخلات ارائه نمود.
در ادامه جلسه سایر اعضای جلسه گزارشی از اقدامات دستگاه‌های خود ارائه و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاهها، جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.
لازم به ذکر است در این جلسه از روسای دادگستری، دادستان ها، روسای واحد‌های ثبتی و روسای جهاد کشاورزی شهرستان‌های مهاباد و بوکان که جزء ۵ شهرستان برتر در حوزه عملکرد قانون تعیین تکلیف و سامانه سحاک در سطح کشور بودند تقدیر به عمل آمد.

نظر شما