شناسهٔ خبر: 65589482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استان اردبیل

ثبت بیش از ۱۴ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی این استان در ۱۱ ماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

ثبت بیش از ۱۴ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجیبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، منصور نجف قلی‌زاده در بازدید از سامانه‌های هوشمند جاده اردبیل - سرچم با بیان اینکه در ۱۱ماه پارسال ۱۴ میلیون و تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده بود، گفت: امسال تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل پنج درصد افزایش داشته است.
وی افزود: از این تعداد تردد در مبادی ورودی و خروجی استان هفت میلیون و ۴۰۰ هزار و ۸۰۹ تردد در مبادی ورودی و هفت میلیون و ۲۹۵ هزار و ۱۷۲ تردد در مبادی خروجی استان به ثبت رسید.
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل جاده اردبیل - آستارا و بالعکس، اردبیل - نیر و بالعکس و اردبیل - مغان و بالعکس را به ترتیب پرترددترین جاده‌های ارتباطی استان اردبیل در این مدت برشمرد.
نجف قلی‌زاده اظهار کرد: در این مدت ۱۲ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۳۲ تردد در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس، ۱۱ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۷۵ تردد در جاده اردبیل - نیر و بالعکس و هشت میلیون و ۴۵۰ هزار و ۱۴۱ تردد نیز در جاده اردبیل - مغان و بالعکس ثبت شده است.
وی با اشاره به ثبت ۱۰ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۳۶۶ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان اردبیل در این مدت، بیان کرد: این میزان ۱۰ درصد کل تردد‌های استان را شامل می‌شود.
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین تردد تخلف سرعت غیرمجاز به ترتیب در جاده‌های بران - سه‌راهی سربند، گرمی - بیله‌سوار و مشگین‌شهر- کنگرلو ثبت شده است، اضافه کرد: در ۱۱ ماه امسال ۳۸۹ هزار و ۲۱۷ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در جاده بران - سه‌راهی سربند، ۳۰۰ هزار و ۵۷۰ تردد در جاده گرمی - بیله‌سوار و ۲۷۷ هزار و ۶۹۵ تردد تخلف سرعت غیرمجاز در جاده مشگین‌شهر - کنگرلو ثبت شده است.
نجف قلی‌زاده گفت: میانگین سرعت متوسطه استان ۷۲ کیلومتر است که انتظار داریم رانندگان برای حفظ سلامتی خود و سایرین علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه به علائم راهور نیز توجه کنند.
وی هوشمندسازی جاده‌ها را یکی از اولویت‌های راهداری برشمرد و گفت: ۷۴ سامانه ترددشمار، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۶۶ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۲ سامانه توزین حین حرکت و سه تابلو پیام متغیر در راه‌های ارتباطی استان فعال است.
نجف قلی‌زاده افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل مقصد گردشگری مسافران از جای جای کشور است در همه جاده‌های استان شاهد ترافیک و رشد تردد بودیم.
وی با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل اظهار کرد: مردم و مسافران قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس گرفته و هرگونه انتقاد و شکایت خود را نیز جهت بررسی اطلاع دهند.

نظر شما