شناسهٔ خبر: 65584754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه: ایران تمامیت سرزمینی خود را قابل مذاکره نمی‌داند

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تمامیت سرزمینی خود را هرگز قابل مذاکره نمی‌دانیم، گفت که جزایر سه‌گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک ایران بوده و است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تمامیت سرزمینی خود را هرگز قابل مذاکره نمی‌دانیم، گفت که جزایر سه‌گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک ایران بوده و است.

کنعانی افزود: با مردود اعلام کردن مفاد برخی بندهای مداخله‌جویانه بیانیه پایانی سفر امیر کویت به امارات عربی متحده در مورد جزایر ایرانی اظهار داشت: همان‌گونه که بارها تأکید شده است، جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی خاک ایران بوده و اشاره به آنها در این بیانیه یا بیانیه‌های تکراری نشست‌های دیگر، فاقد هرگونه ارزش سیاسی و حقوقی بوده و دخالت در امور داخلی ایران تلقی می‌شود.

کنعانی در خصوص تکرار ادعای کویت درباره میدان آرش در این بیانیه گفت: بارها گفته‌ایم که‌  طرح ادعاهای یک‌جانبه در این‌گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی‌مابین ایران و کویت تصریح کرد: مذاکرات فنی و حقوقی فی‌مابین، بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

 

نظر شما