شناسهٔ خبر: 65582297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی آنروا در غزه: رژیم صهیونیستی به دنبال حذف این آژانس است

تهران- ایرنا- عدنان ابوحسنه مشاور آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه با رد ادعاهای (رژیم) اسرائیل در مورد همکاری کارکنان این آژانس با حماس، تاکید کرد: تل‌آویو با طرح چنین ادعاهایی به دنبال حذف این آژانس در غزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، ابوحسنه با اشاره به حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین در غزه، خاطرنشان کرد: در راستای اعمال فشار هرچه بیشتر به فلسطینیان نوار غزه، اسرائیل با طرح ادعاهای واهی به دنبال حذف آنروا در این منطقه است.

وی با اظهار حیرت از مطالبی که در خصوص گشایش یک گذرگاه دریایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مطرح می‌شود، یادآور شد: وقتی که رژیم صهیونیستی حتی از ورود این کمک‌ها از طریق گذرگاه‌های زمینی جلوگیری کرده و بر سر راه رسیدن آنها به مردم فلسطین سنگ‌اندازی می‌کند، چگونه برخی از ایجاد گذرگاه آبی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه سخن می‌گویند؟

ابوحسنه همچنین با تاکید بر اینکه اسرائیل با اقدامات وحشیانه خود از جلوگیری عامدانه از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه گرفته تا گشودن آتش بر روی غیرنظامیانی که تنها برای دریافت این کمک‌ها اجتماع کرده بودند، فقط به دنبال اعمال فشار حداکثری جسمی و روحی بر روی فلسطینیان نوار غزه است، هشدار داد: بر اثر همین جنایات رژیم صهیونیستی، در حال حاضر اکثر ساکنان غزه از آسیب‌های روانی رنج می‌‎برند.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید در پی اتهام زنی رژیم اسرائیل به ۱۲ کارمند آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا مبنی بر دست داشتن در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و مشارکت در عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس، از سازمان ملل خواست تحقیقات شفاف و جامعی در این باره انجام دهد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیشتر درباره اتهامات علیه ۱۲ کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: خواسته ما این است که تحقیقات در مورد آنروا کامل و شفاف باشد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما