شناسهٔ خبر: 65571294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسریع در امداد رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور با توجه به گزارش بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان، بر حضور میدانی همه دستگاه‌ها برای تسریع در امداد رسانی به سیل‌زدگان، تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

** تأکید رئیس جمهور بر حضور همه دستگاه‌ها در امداد رسانی به سیل‌زدگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت با توجه به گزارش بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان، ضمن تأکید بر به میدان آمدن همه دستگاه‌ها برای تسریع در امداد رسانی به سیل‌زدگان، به احتمال وقوع بارش‌های جدید نیز اشاره کرد و پیش‌بینی تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات و حوادث احتمالی را خواستار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، همچنین با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، با برشمردن موهبت‌ها و فرصت‌های بی‌نظیر این ماه برای اعتلای بندگی، همه را به آمادگی برای بهره‌بردن بیش از پیش از این فرصت، فراخواند.

آقای رئیسی با قدردانی و تجلیل از حضور پرشور و باشکوه مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، صمیمانه سپاسگزاری کرد.

رئیس جمهور با توجه به ۴ موضوع اصلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کیفیت برگزاری انتخابات بر آن تأکید کرده بودند، اظهار داشت: با همت دولت، وزارت کشور و دیگر دست‌اندرکاران برگزاری، انتخابات در سلامت و امنیت کامل و به شکل رقابتی برگزار شد و حضور پرشور مردم در انتخابات نیز مسئولیت مسئولان در خدمت‌ به آنان را مضاعف کرده است.
 
آقای رئیسی، شکرانه این حضور آگاهانه را خدمت خالصانه و صادقانه به مردم دانست و در ادامه با تأکید بر اینکه پیگیری تأمین نیاز‌های کشور و رفع مسائل و مشکلات تا به‌ دست آمدن نتیجه، از ویژگی‌های اصلی دولت انقلابی و مردمی است، تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همه همکاران دولت، توجه داشته باشند که هرگز نباید اجازه دهند کاری که امروز می‌توان انجام داد، به فردا موکول شود.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، با توجه به گزارش وزیر نفت از هفتمین نشست مجمع سران کشور‌های صادر کننده گاز، گفت: از جمهوری اسلامی ایران در این نشست به علت کارهای موفق انجام شده در زمینه جمع‌آوری گاز‌های مشعل و نیز افزایش تولید ۵ درصدی در ۲ سال گذشته، در قیاس با متوسط رشد ۲.۵ درصدی تولید دیگر اعضا، قدردانی شد که جای خشنودی دارد و امیدوارم با پیگیری‌های وزارت نفت، طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل، سریع‌تر تکمیل شود تا هم از سوزاندن ثروت ملی، جلوگیری و هم آلایندگی‌های زیست محیطی آن متوقف شود.
 
پیش از سخنان آقای رئیسی در نشست امروز هیئت دولت، وزیر نفت، ضمن قدردانی از حضور مؤثر رئیس جمهور در نشست سران مجمع کشور‌های صادر کننده گاز در الجزایر، به ارائه گزارشی از برگزاری نشست و دستاوردهای هیئت ایرانی، پرداخت و اظهار داشت: بر اساس گزارشی که دبیرخانه مجمع کشور‌های صادر کننده گاز در پایان این نشست منتشر کرد، جمهوری اسلامی ایران بر خلاف تحریم‌ها، به حد نصاب افزایش ۵ درصدی تولید گاز دست یافته، در حالی که میانگین تولید دیگر کشور‌های صادرکننده گاز ۲.۵ درصد بوده است.
 
جواد اوجی در ادامه، تصریح کرد: همچنین در این نشست، صنعت نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران، موفق به اخذ جایزه طراحی و اجرای موفق طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل در میان کشور‌های صادر کننده گاز شد.
 
احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز از حد نصاب شکستن دولت سیزدهم در جذب سرمایه خارجی امسال، خبر داد و گفت‌: بر اساس گزارش سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، تا اسفند امسال، کشور بیشترین میزان جذب سرمایه خارجی در سال‌های اخیر را تجربه کرده است که عدد قطعی آن نیز تا پایان سال، اعلام می‌شود.
 
امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در نشست امروز هیئت دولت، اظهار داشت: برای هفته آینده که به نام هفته شهید، نام‌گذاری شده، خادمان شهدا نمایشگاهی از مجموع فعالیت‌ها و خدماتی که به خانواده شهدا و ایثارگران ارائه شده است، تدارک دیده‌اند که از همگان برای بازدید از این نمایشگاه، دعوت می‌شود.
 
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارشی از کارهای دولت برای ایجاد زیرساخت‌ها و ساختار‌های مناسب برای رونق فرهنگ کشور، ارائه کرد و گفت‌: با اهتمام دولت، پس از ۴۵ سال، سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران به تصویب شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی رسید و دیروز از طرف رئیس جمهور ابلاغ شد که کار بسیار مهمی در حوزه فرهنگ کشور به‌شمار می‌آید؛ در این سند، تقریبا همه ابهامات در این عرصه، برطرف شده است.
 
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز از توافق همکاری با دانشکده‌های مهندسی صنایع برای اصلاح فرایند‌های خدمات دولتی خبر داد و اظهار داشت: دولت، حدود ۵ هزار خدمت به مردم ارائه می‌کند که در این میان، بعضی از این خدمات، مسیر طولانی دارد.
 
میثم لطیفی تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور با هدف اصلاح این فرایند‌ها با دانشکده‌های مهندسی صنایع و انجمن مهندسی صنایع به تفاهم رسیده است و این مراکز علمی برای کمک به دولت در جهت هوشمند کردن خدمات دولتی، اعلام آمادگی کرده‌اند که فرصت مناسبی برای دستگاه‌های اجرایی در بهره‌مندی از این ظرفیت، ایجاد شده است.

نظر شما