شناسهٔ خبر: 655658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ديدار خداحافظي سفير ايتاليا درتهران با قائم مقام وزير خارجه

صاحب‌خبر - تهران/ واحد مرکزی خبر/ 1393/05/06
سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران در پایان ماموریت خود با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمود.
قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای گسترش همه جانبه مناسبات با ایتالیا قائل است افزود : ایتالیا از جایگاه خاصی در توسعه روابط میان ایران و اتحادیه اروپا برخوردار است .
مرتضی سرمدی با اشاره به حجم بالای مبادلات بین دو کشور در سالهای قبل ، ابراز امیدواری نمود: این مناسبات به جایگاه خود باز گردد.
قائم مقام وزیر امور خارجه در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: برخی کشورهای حاضر در این مذاکرات با کنار گذاشتن زیاده خواهی ها می توانند زمینه رسیدن به توافق جامع را فراهم سازند .
سرمدی با اشاره به تحولات غزه ، وضعیت ساکنان این منطقه را تاسف بار خواند و تاکید کرد : در هر طرح آتش بسی بایستی رفع کامل محاصره منطقه غزه در نظر گرفته شود.
وی افزود: جامعه بین المللی باید از رژیم صهیونیستی بخواهد تا جنایات خود را تکرار نکند .
قائم مقام وزیر امور خارجه با وسیع خواندن جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه از بی تحرکی مجامع بین المللی در این رابطه انتقاد کرد و افزود:متاسفانه رژیم صهیونیستی از مصونیت آهنین برخوردار است و در قبال اقدامات خود پاسخگو نیست . «لوکا جانسانتی » سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر وزرای امور خارجه دو کشور به پایتخت کشور مقابل ظرف چند ماه گذشته ، افزایش میزان و سطح هیاتهای مبادله شده میان دو کشور را نشانه پیمودن مسیر توسعه مناسبات میان دو کشور دانست .
وی با اشاره به رایزنی میان مقامات دو کشور در خصوص مسائل مختلف تصریح کرد : زمینه مناسبی برای همکاریهای دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی وجود دارد .

نظر شما