شناسهٔ خبر: 65562472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاشت سه هزار اصله نهال دربردسکن

سه هزار اصله نهال با مشارکت معادن بردسکن کاشته شد.

صاحب‌خبر -

کاشت سه هزار اصله نهال دربردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: بیش از سه هزار اصله نهال در قالب طرح کمربند سبز  شهرستان  به طول هفت کیلومتر در محور بردسکن - سه راهی نظام آباد، با مشارکت معادن منطقه کاشته شد.
حمیدرضا اقبالی گفت: همچنین امسال با مشارکت شرکت "کومه معدن پارس" هزار اصله نهال دیگر در این طرح با تعهد آبیاری و نگهداری ۱۰ ساله این نهال‌ها کاشته شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن افزود: در هفته درختکاری با مشارکت بسیج سازندگی نیز بیش از ۲۰ هزار اصله نهال از گونه "گزشاهی" به صورت قلمه در دهستان "درونه" بخش "اَنابَد" کاشته می‌شود.

اقبالی گفت: امسال توزیع نهال برای متقاضیان با توجه به شرایط کاشت نهال و نظر کارشناسان و بر اساس موقعیت یابی جغرافیایی یا "جی پی اس" صورت می‌گیرد و به مناطقی که شرایط سازگاری کاشت نهال را نداشته باشند، اجازه کاشت نهال داده نخواهد شد.

وی تعهد شهرستان بردسکن در سال زراعی جاری برای کاشت نهال را ۴۸۰ هزار اصله عنوان کرد و افزود: خوشبختانه از آذرماه تاکنون با راه‌اندازی بیش از ۲۰ پویش با گروه‌های مختلف توانسته‌ایم در اجرای این طرح موفق عمل کنیم و بنای ما بر این است با راه‌اندازی بیش از ۲۰ پویش دیگر تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، میزان عمل به تعهد شهرستان را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

نظر شما