شناسهٔ خبر: 65550063 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت برنامه ریزی دقیق برای تشویق مردم به اهدای خون در روزهای پایانی سال

­مدیرعامل سازمان انتقال خون برنامه ریزی دقیق را برای تشویق مردم به اهدای خون ، مدیریت ذخایر و استفاده مناسب از شبکه ملی خونرسانی خواستار شد.

صاحب‌خبر -

تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای تشویق مردم به اهدای خون در روزهای پایانی سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون در وبینار کشوری مدیریت ذخایر خون با هدف مدیریت هر چه بهتر ذخایر خون برای استقبال ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، گفت: همه ساله روزهای سرد زمستان با کاهش مراجعات مردمی همراه است و هر چه به نوروز نزدیک می شویم به خاطر مشغله زیاد مردم و بار سنگین ترافیکی مراجعات نیز کاهش می یابد و پس از آن نیز سفرهای نوروز و تعطیلات آغاز می شود که شرایط را دشوارتر می کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: امسال هم زمانی این روزهای پایانی سال با ماه مبارک رمضان ایجاب می کند تا برنامه ریزی دقیق تری برای تشویق مردم به اهدای خون، مدیریت ذخایر و استفاده مناسب از شبکه ملی خونرسانی صورت گیرد تا در روزهای پیش رو مردم نگرانی برای تامین خون مورد نیاز بیماران نداشته باشند و ذخایر در شرایط مطلوب حفظ شود.

در وبینار کشوری مدیریت ذخایر خون که با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون و مدیران کل انتقال خون استان های کشور و معاونان و مدیران مرتبط در سازمان انتقال خون برگزار شد، مدیران انتقال خون هریک از استان ها با توجه به شرایط بومی و جغرافیایی استان خود وضعیت فعلی ذخایر را تشریح و راهکارهای حفظ آن را بررسی کردند و برآوردی از نیاز استان تا پایان سال ارائه دادند.

در این وبینار دستو العمل های لازم برای حفظ ذخایر در شرایط پیش رو برای شبکه ملی خونرسانی و دفاتر جذب ونگهداری اهدا کنندگان صادر شد تا طی این مدت سازمان انتقال خون و مراکز استان ها با بهترین مدیریت ذخایر خون ، به بیماران نیازمند به خون خدمت رسانی کنند.

نظر شما