شناسهٔ خبر: 65544813 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش بین المللی سلامت خانواده؛

تبادل تجربیات نظام سلامت ایران و سایر کشور‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع را فرصتی برای تبادل اطلاعات نظام سلامت کشورمان با سایر کشور‌های حاضر در این همایش دانست.

صاحب‌خبر -

در حال تکمیل -تبادل تجربیات نظام سلامت ایران و سایر کشور‌ها در  همایش بین المللی سلامت خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت خانواده در سالن اجلاس با اشاره به حضور بیش از ۶۰ سخنران و کارشناس در ۵ بخش این همایش گفت:  پوشش همگانی سلامت و نظام ارجاع در ایران سابقه‌ای طولانی دارد که نشان دهنده تقدم پیشگیری بر درمان است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، افزود: برای ارتقا پوشش همگانی سلامت، کاهش پرداخت از جیب، کاهش نسبت جمعیت به مراقب بهداشت، نظام سلامت الکترونیک و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، تشکیل شبکه مراقبین سلامت به ازای هر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت از محور‌های پیش روی نظام سلامت ایران است.
حسین فرشیدی گفت:آنچه  در دو روز برگزاری همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع محقق می شود، آشنایی با برنامه‌های ایران در حوزه سلامت و تبادل تجربیات کشور‌های حاضر در این اجلاس است.

سیاست جمعیت و خانواده دولت سیزدهم با همکاری وزارت بهداشت جایگزین سیاست های فردی شود

خانم علم الهی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت خانواده گفت: در فرهنگ ایرانی اسلامی خانواده رکن اصلی جامعه است و در دولت سیزدهم سیاست های جمعیت و خانواده به جدیت دنبال می شود که با همکاری نظام سلامت می تواند اهداف جمعیتی را در کشور بر اساس سیاست های تعیین شده پیش ببرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابراز امیدواری کرد: سیاست های جمعیتی در دولت سیزدهم جایگزین سیاست های فردی شود و در این مسیر نظام سلامت نقش بسزایی دارد.

خانم علم الهی  با اشاره به ارتباط تنگاتنگ علم و اشخاص گفت: در پزشکی سنتی طبیب فردی مهربان و دلسوز است که بین اخلاق و طبابت ارتباط ایجاد می کند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سلامت معنوی می تواند شاخص های سلامت در کشور را بر پایه خانواده محوری بالا برد .

نظر شما