شناسهٔ خبر: 65529337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:

ترویج فرهنگ مصرف پایدار در آب منطقه‌ای قزوین هدف‌گذاری شده است

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزین گفت: باتوجه به اهمیت منابع آبی، شرکت آب منطقه‌ای در تلاش است تا با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و مدیریت منابع آب، از هدر رفت آب جلوگیری کرده و با آگاهی‌بخشی و آموزش به مردم، فرهنگ مصرف پایدار آب را در جامعه ترویج کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منصور ستوده با اشاره به روز ملی آب، گفت: آب مایه حیات و برکت، نعمت الهی و نشانه قدرت خداوند متعال است؛ از دیدگاه قرآن کریم، توجه و عنایت ویژه‌ای به آب شده است چراکه آب یکی از مهمترین عناصر حیات روی زمین است که برای توسعه پایدار، تولید انرژی، غذا و بقا اکوسیستم‌ها اهمیت زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: بخش کشاورزی، بزرگترین مصرف کننده آب در کشور است و نقش کلیدی در امنیت غذایی و اشتغال دارد؛ لذا استفاده از سیستم‌های آبیاری مدرن با هدف مدیریت منابع آب، لازمه حفظ حیات زمین است.

وی عنوان کرد: شعار تعیین شده در سال جاری برای روز ملی آب "آب برای صلح" است، که به ما یادآوری می‌کند؛ آب می‌تواند عاملی برای ایجاد و تقویت همکاری، اعتماد و امنیت بین کشورها و مردمان باشد.

این مسئول ادامه داد: آب یک منبع مشترک و حیاتی است که نیاز به مدیریت مشارکتی دارد، اگر کشورها و مردمان بتوانند از آن به نحو احسن و کارا بهره ببرند، می‌توانند روابط خود را بهبود بخشیده و از تنش‌ها و تعارض‌های ناشی از کمبود یا آلودگی آب جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: آب برای صلح یک پیام است که به ما یادآوری می‌کند که آب نه تنها یک مساله حیاتی و انسانی است، بلکه یک فرصت برای پیشرفت، امید، صلح و دوستی است.

ستوده بیان کرد: از همه هم استانی‌های عزیز که با هوشیاری و مسئولیت‌پذیری در مصرف آب و حفاظت از منابع آبی استان مشارکت دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم که آب یک نعمت بی‌بدیل و گران‌بهاء است که باید برای آن ارزش قائل شویم و از آن به نحو احسن استفاده کنیم و در مدیریت و حفاظت از آن کوشا باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان عنوان کرد: بدنبال آن هستیم تا با همدلی و همکاری همه عوامل مرتبط، بتوانیم با حفظ و حراست از منابع آبی استان نقش موثری در توسعه پایدار و اشتغالزایی در منطقه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با همت و همراهی شما ، می‌توانیم قدر و منزلت میراث ارزشمند آب را دانسته و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما