شناسهٔ خبر: 65505477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

اعتماد گزارش داد:

عبور بدنه اصولگرایی از اصولگرایان سنتی!

روزنامه اعتماد نوشت: عبور از اصولگرایی سنتی برخلاف آنچه تا سال‌های ابتدایی دهه 90 هنوز برقرار بود، رقم خورده و نهایی شده است.

صاحب‌خبر -
عبور بدنه اصولگرایی از اصولگرایان سنتی!
کد خبر: 653375
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۰۹:۲۱:۵۳

روزنامه اعتماد به بررسی وضعیت رای‌آوری لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان پرداخته است.

به گزارش اعتماد، نکته مهم د درباره تهران سلیقه رای‌دهندگان تهرانی از بدنه رای اصولگرایی است . نخست باید به این نکته توجه داشت که فهرست شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی که از سوی تشکل‌های باسابقه اصولگرا مانند حزب موتلفه اسلامی حمایت می‌شد و در عمل نماد اصولگرایی سنتی است، نتوانست در میان این 4 فهرست جایگاهی داشته باشد و سرلیست آن یعنی منوچهر متکی به مدد وزن سیاسی شخصی و حضور در لیست صبح ایران، وارد 30 نفر برگزیده اولیه تهران شده است.بنابراین عبور از اصولگرایی سنتی برخلاف آنچه تا سال‌های ابتدایی دهه 90 هنوز برقرار بود، رقم خورده و نهایی شده است.

نکته دوم اینکه رای‌دهندگان از بدنه رای اصولگرایی در تهران برخلاف دور قبل دیگر لیستی رای نداده‌اند. موضوعی که در جای خود نیازمند بررسی‌های جدی است و با اعلام نتایج نهایی آرا در تهران می‌توان درباره آن تحلیل‌های مشخص و تازه‌ای داشت. تحلیل‌هایی که خبر از دوران تازه در بدنه رای اصولگرایی و تغییر دیدگاه جدی آنها نسبت به گفتمان و رفتارهای اصولگرایی دارد. تغییر دیدگاه‌هایی که قطعا با تغییر مطالبات نیز همراه خواهد بود.

 

نظر شما