شناسهٔ خبر: 65485382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام نتایج اولیه انتخابات ۱۱ اسفند در استان زنجان

با پایان شمارش آراء آمار انتخابات در هر حوزه انتخابیه استان زنجان اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

اعلام نتایج انتخابات ۱۱ اسفند در حوزه انتخابیه ماهنشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛ رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری با کسب ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ رای و کسب ۶۵.۸۸ درصد آراء توانست به عنوان منتخب مردم استان زنجان به مجلس خبرگان رهبری راه یابد.

رفیعی به آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات دوازدهمین دوره محلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آراء به عنوان منتخب مردم شناخته شد. 

این مسئول تصریح کرد: در حوزه انتخابیه ماه‌نشان و ایجرود نیز تکلیف آراء مشخص شد و سید جمال موسوی با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رای و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آراء به‌عنوان منتخب مردم این حوزه شناخته شد.

رفیعی افزود: در حوزه انتخابیه خدابنده آقایان سعید رفیعی با ۱۶ هزار و ۹۴۹ رای و کسب ۱۸.۲۶ درصد آراء و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رای و ۱۵.۵۸ درصد آراء در دور دوم با هم رقابت خواهند کرد.

وی یادآور شد: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با اعلام اینکه شمارش آراء در برخی از صندوق‌ها به اتمام نرسیده است تکلیف یک از دو نماینده این حوزه انتخابیه در دور نخست مشخص و تعیین نفر دوم به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: آقای مصطفی طاهری با کسب ۴۴ هزار و ۹۲۶ رای و کسب ۲۷.۲۵ درصد آراء به عنوان منتخب نخست شناخته شده و آقایان نبی‌اله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۸ رای و آقای محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.

رفیعی خاطرنشان کرد: نتایج تکمیلی و آراء هر یک از نامزدها توسط فرمانداری‌ های حوزه های انتخابیه در قالب آگهی منتشر خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک ماه پس از تایید نتایج توسط شورای نگهبان برگزار خواهد شد

نظر شما