شناسهٔ خبر: 65468088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار:

ستاد مدیریت بحران انتخابات در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است

زاهدان- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: برای جمع آوری و رصد رویدادها و نظارت بر تخلفات انتخاباتی با تشکیل ستاد مدیریت بحران انتخابات از ظرفیت همکاران اداره کل حراست بهره بردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رضا شریفی روز جمعه در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان از ستاد انتخابات استان افزود: در این دوره از انتخابات نوآوری‌های زیادی انجام شده که تشکیل ستاد مدیریت بحران ستاد انتخابات یکی از آن هاست.
وی ادامه داد: زیرساخت‌های مورد نیاز جهت رصد و نظارت ایجاد شده و هر فرد مسوول نظارت بر یک شهرستان است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شماره تلفن و شماره مجازی برای دریافت گزارش های مردمی اطلاع رسانی شده است.

بیش از یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رأی دادن؛ که از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر شامل رای اولی‌ها هستند و یک‌هزار و ۸۶۱ شعبه در سراسر استان آرای مردم را اخذ می‌کنند.

٩٦٠ شعبه اخذ رای سیار نیز در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند به راحتی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری مشارکت کنند.

۲ میلیون و ۱۹۳ تعرفه برای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده و یک‌هزار و ۱۵۴ شعبه اخذ رای در سیستان و بلوچستان روستایی و ۷۰۷ شعبه اخذ رای شهری است.

سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر ۸هشت کرسی بهارستان را به خود اختصاص داده است که این هشت سهمیه در استان مربوط به ۶ حوزه شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) با ۲ نماینده، زاهدان ۲ نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نماینده، سراوان(سراوان، سیب سوران و مهرستان) یک نماینده و چابهار(نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نماینده است.

نظر شما