شناسهٔ خبر: 65466071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

آغاز انتخابات با ۲ توصیه مهم رهبر انقلاب

فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف، صبح امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را به صندوق سیار ۱۱۰ انداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در جمع خبرنگاران حاضر شدند و فرمودند: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که امروز را برای ملت ایران، روز مبارکی قرار دهد و نتایج تلاش مردم عزیز ما و دستاندرکاران مسائل گوناگون انتخابات، ان‌شاءالله به نتایج مطلوب برسد و به نفع ملت ایران تمام شود.

ایشان افزودند: من دو توصیه عرض می‌کنم و بعداً به پاسخ سوال خبرنگار محترم پاسخ می‌دهم. توصیه اول به مردم عزیز این است که قرآن به ما فرمود؛ در کارهای نیک مسابقه بگذارید و از دیگران پیشی بگیرید.

رهبر انقلاب تاکید کردند: من در انتخابات‌های گذشته نیز گفتم که تاکید می‌کنم هرچه زودتر از این فرصت استفاده کنید و در اولین ساعات ممکن رای خود را در صندوق‌های رای بیندازید.

ایشان افزودند: توصیه دوم این است که در هر حوزه‌ای به تعداد لازم برای آن حوزه رای دهید. مثلاً در تهران برای خبرگان ۱۶ نفر را احتیاج است که به ۱۶ نفر رای دهید و نه به کمتر؛ یا در تهران برای مجلس شورای اسلامی به ۳۰ نفر بایستی رای دهید و به ۳۰ نفر رای دهید و به کمتر رای ندهید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: ملت عزیز ما بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی، به ایران است.

ایشان افزودند: هم دوستان ما و افرادی که علاقه‌مندان به ملت ایران هستند و هم بدخواهان، از همه طرف چشم‌ها متوسل مسایل کشور ما و متوسل ملت عزیز ماست. به این توجه کنید، دوستان را خوشحال و بدخواهان را ناامید کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: آخرین حرف من خطاب به مرددین این است که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

رئیس ستاد انتخابات: آمار حضور با شکوه‌تر مردم نسبت به دوره‌های گذشته را نشان می‌دهد

۱۷:۳۵ تمدید رای گیری

رای گیری در شعب سراسر کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شد

 ۱۷:۱۵ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه رأی خود را به صندوق انداخت

دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در شعبه مسجد دانشگاه صنعتی شریف در تهران در  انتخاب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و آرای خود را به صندوق انداخت.

۱۷:۱۱ وزیر اطلاعات پای صندوق رای

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات با حضور در دبستان دخترانه بهار رای خود را به صندوق انداخت.

او پس از رای دادن  با حضور در ستاد انتخابات کشور در جریان روند برگزاری انتخابات و فرایند اخذ رأی قرار گرفت.

۱۶:۲۴ بذرپاش: مجلس قوی به ایران قوی منجر خواهد شد

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که با انتخاب درست مردم، مجلس قوی که منجر به ایران قوی خواهد شد، تشکیل شود.

۱۶:۱۴ عباس جوهری: احتمال تمدید ساعت رای‌گیری انتخابات در استان تهران 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران: تعرفه‌های رای در برخی از شعب اخذ رأی در تهران به دلیل ازدحام جمعیت مصرف شده است، ولی تاکنون تقاضای تعرفه نداشتیم.

تمدید ساعت رای‌گیری برعهده وزیر کشور است. تمدید ساعت رای‌گیری براساس گزارش‌هایی که از استان‌ها دریافت خواهند کرد، تصمیم گرفته می‌شود و ابلاغ خواهند کرد با این حال احتمال تمدید وجود دارد.

۱۶:۰۱ واعظی: اگر مردم خواهان دولت و مجلس قوی هستند در انتخابات حضور پیدا کنند

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: ما اگر دولت و مجلس قوی بخواهیم باید حضور گسترده پیدا کنیم و مشارکت بالا بر سر صندوق های رای داشته باشیم؛ حتی اگر نمی‌توانیم 30 نفر در تهران پیدا کنیم که مقبولیت داشته باشند حتی به یک نفر که قبول داریم رای دهیم.

۱۶:۰۰ بذرپاش: مشارکت مردم در انتخابات برای مسئولان تعهدآور است

وزیر راه و شهرسازی با حضور در مسجد لویزان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

 بذرپاش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امیدوارم با انتخاب درست مردم، مجلس قوی که منجر به ایران قوی خواهد شد، تشکیل شود. دیدن مشارکت پرشور مردم در انتخابات و صحنه‌هایی از این قبیل برای مسئولان تعهد آور است و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. حضور مردم این پیام غیر مستقیم برای مسئولان را دارد که ما هستیم و بر تصمیمات شما مسئولان نظارت می‌کنیم. تصمیمات بزرگی در دستور کار دولت قرار دارد و وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل از جمله توسعه ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای و اقتصاد دریامحور که سیاست‌های آن توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و کارگروه ویژه نیز برای نیل به این هدف تشکیل شده است، برنامه‌ها و اقداماتی را در نظر گرفته که نیاز به اصلاح برخی قوانین از سوی مجلس دارد.

۱۵:۵۱ دستگیری مهاجم مسلح به سلاح سرد در منطقه دارآباد تهران

معاون امنیتی استاندار تهران به ایرنا خبر داد؛ صبح امروز در منطقه دارآباد یک نفر با سلاح سرد (چاقو) قصد حمله به مردم را داشت که بلافاصله دستگیر می‌شود.

۱۵:۳۰ رئیس سازمان برنامه و بودجه: تنوع کاندیدها را به فال نیک می‌گیریم 

داوود منظور،رئیس سازمان برنامه بودجه صبح امروز با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندق رای انداخت. معاون رئیس جمهور در خصوص تنوع کاندیداها گفت: از همه سلیقه ها در انتخابات نماینده وجود دارد و تنوع در کاندیدها زمینه انتخاب بهتر را فراهم کرده.

وی افزود: افرادی که تایید شده‌اند پایبند به قانون اساسی و شرع هستند. افرادا با هرگرایش سیاسی می‌توانند خدمتگزار مردم باشند.

۱۵:۱۷ امیر دریادار ایرانی:انتخابات باعث ارتقای امنیت موثر در سطح جامعه خواهد شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت انتخابات و لزوم حضور حداکثری در پای صندوق رای گفت: انتخابات جلوه وفاداری به ارزش‌های ملی و دینی است.

وی با اشاره به نقش انتخابات در ارتقای امنیت ملی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین کارکردهای انتخابات ارتقای امنیت کشور در داخل و حتی خارج از مرزهاست؛ چرا که برگزاری انتخابات رضایت گروه‌های سیاسی و اجتماعی را بدنبال خواهد داشت و در نهایت باعث تعادل و ثبات و ارتقای امنیت موثر در سطح جامعه خواهد شد. 

۱۵:۰۸  زاکانی: مردم ارادۀ خود را از طریق صندوق‌های رای اعمال می‌کنند

شهردار تهران: انشاءالله همه بیایند و با همدلی خود در پای صندوق‌های رای، یکپارچگی و انسجام ملی را نشان دهند.

۱۴:۵۹ طحان نظیف: مردم حتی‌المقدور رای‌ دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و فرآیند رای گیری به راحتی در حال انجام است»، از مردم خواست تا حتی‌المقدور سعی کنند از همین ساعات باقی مانده استفاده کنند و رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند چون ممکن است با ازدحام مواجه شوند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «سامانه «مردم ناظر» در خدمت تک تک مردم است»، عنوان کرد: علاوه بر ۲۳۰ هزار ناظر مردمی که بر فرآیند انتخابات نظارت دارند، این فرصت را برای تک تک مردم قرار دادیم تا اگر با گزارش تخلف احتمالی مواجه بودند از طریق این سامانه با ما در ارتباط باشند و  همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات نیز آنها را پیگیری کنند.

طحان نظیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره روند تمدید ساعت رای‌گیری گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان رای گیری ۱۰ ساعت است یعنی از ساعت ۸ تا ۱۸ است که وزارت کشور ۳ ساعت اول را خودش می‌تواند تمدید کند و برای ساعات بعدی باید حتماً با شورای نگهبان هماهنگی و مشورت را داشته باشد.

۱۴:۴۲ رییس سازمان انرژی اتمی: حضور در پای صندوق‌های رای، حماسه‌ای دشمن‌شکن خواهد بود

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: امروز وظیفه ما حضور حداکثری و پرشور در پای صندوق‌های رای است.

۱۴:۱۷ مخبر: حضور مردم پای صندوق رأی هژمونی دشمن را از بین می‌برد 

معاون اول رئیس‌جمهور در حوزه اخذ رای امامزاده صالح: یکی از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی که دشمن هیچ حربه‌ای در مقابل آن ندارد، مردمی بودن آن است. در هر عرصه و ساحتی که نظام نیاز به دفاع داشته است، مردم با تشخیص درست خود حضور پیدا کردند.

امام معیاری در اختیار ما قرار داده است که کاملا روشن است، فرمودند که هرجا دشمن شاد شد بدانید که کارتان اشتباه است و هرجا که دشمن ناراحت شد بدانید که کارتان درست است و در جهت نظام حضور پیدا کرده‌اید.

امروز مردم با شور و اشتیاق حضور پیدا کردند. با توجه به هجمه‌های دشمن علیه نظام اسلامی و مظلومان عالم، امروز به حضور مردم نیاز جدی داریم. امروز در جهان دو طیف داریم، طیف سلطه و طیفی که در مقابل سلطه است و این محور مقاومت واقعا جریانی بود که نظام سلطه تصور آن را نداشت. امروز هژمونی دشمن کاملا به هم ریخته است و حضور مردم کمک می‌کند که سلطه نظام غرب از بین برود.

۱۴:۰۹ اطلاعیه ۳۰/ درمورد تصویر برداری رای دهندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، تصویربرداری رای دهندگان بصورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده ۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.

ستاد انتخابات کشور

13:41 سرلشکر باقری آرای خود را به صندوق انداخت

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با حضور در مسجد جامع لویزان، در انتخابات شرکت کرد.

۱۳:۴۰ اطلاعیه ۲۹/ مسئولین شعب مجاز به نوشتن رای نیستند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۹ اعلام کرد: مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند 

۱۳:۲۹ اطلاعیه ۲۷/ حق نامزدان انتخابات تضییع نشود

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه رای دهندگان عزیز می رساند؛

با عنایت به تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل؛ نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

ستاد انتخابات کشور

۱۳:۲۶ حضور «همتی» در حسینیه جماران برای انتخابات

رییس اسبق بانک مرکزی: رای می‌دهیم چون دلمان نمی‌خواهد ‌خالص‌سازی زیاد شود و می‌خواهیم مجلس به نظر عمومی‌ مردم نزدیک‌تر شود. 

وی افزود: ما رای می‌دهیم جون می‌خواهیم در این کشور زندگی‌ کنیم و کشور بر اساس نظر مردم اداره شود. قهر با صندوق رای را نمی‌پذیرم الان هم تاکید می‌کنم هر وقت حضور مردم در انتخابات خوب بوده است تحول آفرین بوده و دشمنان را مایوس کرده است.

۱۳:۱۲ رییس پلیس کشور: انتخابات تا این لحظه در امنیت کامل برگزار شده است
 
فرمانده فراجا گفت:‌ تا به این لحظه هیچگونه مشکل امنیتی در هیچ یک از شعب اخذ رای در سراسر کشور وجود نداشته و امنیت کامل برقرار است.

سردار احمدرضا رادان ضمن حضور در پای صندوق رأی مستقر در ستاد فراجا گفت:  همکاران من در بحث امنیت صندوق ها قطعا تا پایان زمان رأی گیری در شعب هستند و بعد از آن هم وظیفه انتقال صندوق ها و سپس هم ماموریت امنیت مخازن را برعهده دارند. ما تا آخرین لحظاتی که نتایج معلوم شود برای حفظ امنیت و پاسداشت همه آن چیزی که مردم آن را امنیت می نامند در خدمت شان هستیم.

۱۳:۰۸ قالیباف: تنها پنجره تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف شرکت در انتخابات است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: کشور دارای نقاط قوت و ضعفی است که تنها پنجره برای تقویت نقاط قوت، حذف نقاط ضعف و ایجاد تحول، پنجره انتخابات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: اگر در زمان دفاع مقدس و در آن شرایط سخت، رزمندگان در میدان های نبرد با خون خود از کشور و انقلاب اسلامی دفاع کردند، بدون شک امروز هر رأیی که در صندوق رأی ریخته می شود به نوعی جایگزین همان مجاهدت های روزهای دفاع مقدس است.

۱۳:۰۵ استاندار تهران :گزارشی از تخلف انتخاباتی نداشتیم
 
استاندار تهران تصریح کرد که عوامل اجرایی و تامین کننده تا آخرین ساعات رای گیری در کنار مردم هستند.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری در شعبه انتخابیه مسجد رسول نازی آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان تهران ۶۸۱۱ شعبه اخذ رأی داریم که دو صندوق اخذ رای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستند و ۵ هزار صندوق از این تعداد متعلق به شهر تهران است و ما برای ۳۶۴۷ نفر داوطلب تهران امروز ظرفیت فراهم کرده ایم که ان‌شاءالله مردم به آنها رای خواهند داد.

فخاری افزود: تهران به عنوان یکی از بزرگترین شعبات رای گیری در سراسر کشور است و مجموعه عوامل اجرایی و تامین کننده تا آخرین ساعات رای گیری در کنار مردم هستند.

استاندار تهران گفت: گزارشی از تخلف نداشتیم. همکاران ما در هیات اجرایی و نظارت در رصدهایی که داشته اند با موضوعاتی برخورد کرده اند که هنوز به قطعیت یافتن تخلف نرسیده ایم. طبیعی است کارگروه‌های که وظیفه رسیدگی به تخلف را دارند، اگر تخلفی انجام شود آن را ثبت و ضبط  و به آن رسیدگی می کنند.

12:53 «روحانی» رأی خود را به صندوق انداخت

رئیس‌جمهور سابق با حضور در یکی از مدارس منطقه یک، آرای خود را به صندوق اخذ رأی انداخت.

۱۲:۲۸ آیت‌الله‌ جوادی‌آملی رأی خود را به صندوق انداخت ‌

مرجع تقلید شیعیان: همه موظف به نیت پاک و کار خوب هستیم. موظفیم مسئولان اصلح را انتخاب کنیم. امیدواریم ان‌شاءالله مسئولین باصلاحیت، کار را خوب جلو ببرند تا کشور به سعادت برسد و نظام به دست صاحب اصلی آن حضرت صاحب الزمان (عج) برسد.

12:24 وزیر بهداشت رای خود را به صندوق انداخت

عین‌اللهی باحضور در بیمارستان امام خمینی (ره) در انتخابات شرکت کرد.

۱۲:۲۳ اطلاعیه ۲۵/ سن رای دهندگان در انتخابات باید 18 سال تمام باشد
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۵ اعلام کرد، براساس قانون انتخابات سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای باید ۱۸ سال تمام باشد.
 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 25انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می رساند؛ بر اساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بند ۲ ماده ۱۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام می باشد . یعنی کلیه متولدین روز ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۸۴ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رای بدهند .

12:16  منصوری: کوچکترین مشکلی از لحاظ فنی و فرآیندی در روند انتخابات نداریم 

معاون اجرایی رییس جمهور: انتخابات یک عرصه مبارزه و رقابت است و یک طرف در نگاه کلان آن جبهه دشمن مستقر می شود که جوری طراحی می کند که تداعی شکاف بین مردم و حاکمیت در ذهن ها متبلور شود.

کوچکترین مشکلی نه از لحاظ فنی و نه امنیتی در روند انتخابات وجو نداشته است و این نشان می دهد یک ساماندهی بزرگ و دقیق برای این موضوع است.

12:15 مرادصحرایی با «رأی اولی‌ها»، رأی خود را به صندوق انداخت 

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش صبح جمعه (۱۱ اسفند) با حضور در شعبه رای اولی‌ها در مدرسه شهید مطهری تهران، رای خود را به صندوق انداخت. او با دانش‌آموزان رای اولی گپ و گفتی کوتاه داشت و سپس از حضور بیش از سه میلیون رای اولی پای صندوق‌های رای خبر داد.

12:07 فعالیت ۱۵ هزار شعبه سیار اخذ رأی در سراسر کشور

محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با اشاره به وجود ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور برای اخذ رأی، اظهار کرد: بدون هیچ تأخیر و به صورت روان، فرایند اخذ رأی در حال انجام است. ستادهای انتخابات استانی مطابق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها هم در بخش شعب ثابت و هم شعب سیار کار خود را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: حدود ۴۴ هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعبه سیار مشغول اخذ رأی از مردم هستند. 

12:06 استاندار تهران: ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران با بیان اینکه پخش تعرفه بر اساس جمعیت واجد شرایط رای دادن انجام شده است، اظهار کرد: حدود ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار نفر در استان تهران واجد شرایط رای دادن هستند.وی گفت: کمبود تعرفه نداریم و امیدواریم همه مردم عزیز واجد شرایط، در انتخابات شرکت کنند.

12:05 سیدحسن خمینی رای داد

سیدحسن خمینی در حسینیۀ جماران رای خود را به صندوق انداخت.

11:50 علی مطهری در انتخابات شرکت کرد

علی مطهری نماینده سابق مجلس صبح امروز با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کرده و رأی خود را به صندوق انداخت.

11:41 حضور هنرمندان برای رای دادن در تالار وحدت 

تعداد قابل توجهی از هنرمندان برای دادن رای به تالار وحدت آمدند.

مهران رجبی مجری و بازیگر گفت: رای دادم تا کسانی که چشم قدرتمند شدن ایران را ندارند عزت ایران را ببینند.

11:40 علی لاریجانی رای داد

علی لاریجانی در حرم امامزاده صالح (ع) رای خود را به صندوق انداخت.

11:38 اطلاعیه۲۴/ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست

بسم الله الرحمن الرحیم

هم میهنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۱۳۸۰/۰۳/۰۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

ستاد انتخابات کشور

11:33 حدادعادل پس از مشارکت در انتخابات: انتظار است بعد از ورود داوطلبان نمایندگی مجلس به خانه ملت به سوگندی که خورده‌اند پایبند بمانند

حدادعادل با اشاره به جمله چند روز قبلش که حاشیه‌های زیادی به وجود آورد، گفت: عده‌ای سودشان را در برپا کردن جنجال در این زمینه می‌دانند. کاملا مشخص بود که منظور بنده فهرست‌های قانونی نبود بلکه فهرست‌های خلق الساعه جعلی بود که در وزارت کشور به ثبت نرسیده و افرادی که در این لیست‌ها هستند، اصلاً رضایت ندارند.

11:31 زارع‌پور: آمار مشارکت بسیار خوب است/ امکان اخذ رأی در دورافتاده‌ترین نقاط هم وجود دارد

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات بدون مشکل در حال انجام است، یادآور شد: در چند شعب استان سیستان و بلوچستان به دلیل وقوع سیل ارتباط با مرکز قطع شده است که در حال پیگیری و وصل آن هستیم.

وی با بیان اینکه ارتباطات کاملاً برقرار است و به شکل پایدار آرا در شعب از مردم اخذ می‌شود، تاکید کرد: در چند ماه گذشته دوستان در بخش‌های گوناگون وزارتخانه با کار جهادی اقدامات مهمی انجام دادند و حتی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور هم امکان اخذ رأی فراهم شده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره میزان مشارکت در انتخابات تا این ساعت، اظهار کرد: آمار مشارکت بسیار خوب است اما اجازه دهید مسئولان وزارت کشور این آمار را اعلام کنند.

زارع‌پور ادامه داد: اکنون یکی از نخستین دفعات است که در جریان انتخابات آمارها به صورت برخط به ستاد انتخابات ارسال می‌شود که از طریق آن می‌توانیم تعداد شرکت‌کنندگان و سنین آنان را بدانیم‌. مهم‌تر از این وجود ارتباطات پایدار است که اکنون برقرار است.

زارع‌پور با بیان اینکه زیرساخت‌های انتخاباتی کشور کاملا آماده است و هیچ مشکلی تاکنون به ستاد انتخابات گزارش نشده است، تاکید کرد: مردم می‌توانند از طریق پیام‌رسان های ایرانی ویراستی، ایتا و گپ محل شعب اخذ رأی را در نزدیکی خود ببینند و به آن محل مراجعه کنند.

10:56 اطلاعیه ۲۳/ مراجعه به شعب اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنید

بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جاری آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط می باشند، لذا از هم میهنان عزیز تقاضا می شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند .

ستاد انتخابات کشور

10:44 «محمدباقر قالیباف» رای خود را به صندوق انداخت

رئیس مجلس با حضور در شعبه اخذ رای تکیه مرتضی علی(ع) واقع در محله هرندی تهران رای خود را به صندوق انداخت.

10:36 آیت‌الله جنتی رأی خود را به صندوق انداخت

دبیر شورای نگهبان رای خود را به صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.

10:20 آیت‌الله سبحانی: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است

«آیت‌الله سبحانی» مرجع تقلید ضمن انداختن رای خود به صندوق گفت: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، بر همگان لازم است در حفظ نظام اسلامی بکوشند.

10:09 طحان نظیف: تاکنون تخلفی گزارش نشده است

سخنگوی شورای نگهبان:از ابتدای صبح فرآیند رای گیری آغاز شده است و قبل از آغاز رای گیری هماهنگی های لازم انجام شده است. در ابتدای صبح برخی مشکلات جزیی شاید وجود داشت که با گزارش هایی که دریافت کردیم همان موارد اندک هم برطرف شد.

وی افزود: تاکنون تخلف خاصی گزارش نشده است و مردم می توانند از طریق سامانه مردم ناظر تخلفات احتمالی را با مستندات ارسال کنند و عزیزان در ستاد انتخابات این موارد را پیگیری می کنند و هر نکته ای باشد برطرف می شود.

9:56 رئیس‌جمهور رأی خود را به صندوق انداخت

رئیس‌جمهور در نخستین ساعات آغاز فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

سیدابراهیم رئیسی با حضور در وزارت کشور و بازدید از ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات مولود انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: رأی مردم تعیین کننده است. تمام بخش‌های کشور با رای مردم رقم می‌خورد و این از افتخارات نظام اسلامی است. از روز اولی که امام فرمودند میزان ای ملت است تا امروز میزان رای ملت بوده است.

وی افزود: این انتخابات جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی است.

9:49 وزیر ورزش و جوانان رای خود را درسالن شهید افراسیابی به صندوق انداخت

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان با حضور در سالن شهید افراسیابی که برای مشارکت جامعه ورزش در انتخابات در نظر گرفته شده است، رای خود را به صندوق انداخت.

9:40 اطلاعیه ۲۱/ اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۱ به اعضای شعب اخذ رای سراسر کشور اعلام کرد که اطلاعیه های منتشره به منزله دستور کتبی بوده و رعایت آن الزامی است.

9:26 ۲۵۰ هزار نغر مشغول حراست از شعب رای هستند

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: در بعد امنیتی با اشراف اطلاعاتی که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی داشتند و دارند تمام شعب اخذ رای با امنیت بالا در حال اخذ رای از مردم هستند. بیش از ۲۵۰ هزار نفر مشغول حراست و حفاظت از شعب رای هستند.

سیدمجید میراحمدی ادامه داد: مردم عزیز به این شایعه‌ها خصوصا در حوزه امنیتی توجه نکنند. اگر خبر و مساله‌ای باشد به عنوان راوی اول به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانیم. درحالی که صداوسیما در حال پخش صفوف فشرده در سراسر کشور است، بنگاه‌های دروغ پراکنی از خالی بودن شعب اخذ رأی خبر می‌دهند.  

9:24 محسنی اژه‌ای رای خودرا به صندوق انداخت

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای صبح امروز با حضور در انتخابات‌های مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی رای خود را به صندوق انداخت.

9:22 وزیر اقتصاد در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت

شعبه مسجد لرزاده که از دقایق اولیه آغاز رای گیری کارش را آغاز کرده است، دقایقی قبل میزبان احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برای انتخاب نمایندگان مورد نظر این عضو دولت، در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان قانون اساسی بود.

9:20 محسن رضایی: آرای ریخته شده به صندو‌ق‌ها رای به ایران، مردم و نظام است

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

 محسن رضایی: نمایندگان منتخب باید به دور از فرد گرایی و جناح‌بندی به منافع ملی و منافع مردم فکر کنند. نقش آفرینی ایران صلح و امنیت را در منطقه تضمین خواهد کرد و موجبات پیشرفت هرچه بیشتر اقتصاد و تجارت در منطقه خواهد شد.  مردم ایران علیرغم خیل حوادث و فشارهای ۴۵ سال گذشته، تصمیم خود را گرفته است و فشار دشمنان بر عزم آن‌ها خللی وارد نمی‌کند.

9:14 «مهدی چمران» رای خود را به صندوق انداخت

رئیس شورای شهر تهران با حضور مسجد حضرت رسول اکرم (ص) واقع در خیابان گیلان حاضر و رای خود را به صندوق انداخت.

9:12 سردار حاجی‌زاده: حضور مردم در انتخابات پُر کردن خشاب نیروهای مسلح است

حاجی زاده در فرایند رای گیری گفت: شرط کافی برای حفظ امنیت و ایستادن قدرتمندانه مقابل دشمن، حضور مردم، همگرایی، وحدت و یکپارچگی است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم امنیت، حضور مردم در پای صندوق‌های رای است، اظهار داشت: از کسانی که هنوز تردید دارند و تصمیم نگرفتند خواهش می کنیم غفلت نکنند و پای صندوق های رای بیایند.

فرمانده هوافضای سپاه ادامه داد: یک روزی باید سلاح دست می گرفتیم و مقابل دشمنان می ایستادیم امروز هم با حضور در صندوق های رای همین کار را می کنیم.

حاجی زاده تاکید کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای امنیت‌زا و پر کردن خشاب نیروهای مسلح و پر کردن مشت نیروهای مسلح است؛ مردم غفلت نکنند بیایند.

وی گفت: آمدن مردم زنده بودن کشور را نشان می دهد و حتما تولید امنیت و قدرت می کند.

9:01 حضور عارف و همسرش در حسینیه جماران

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: در خانواده‌ای به اسم کشور زندگی می‌کنیم که مسئولیت مشترک داریم. با حضور کاندیداهای متنوع و شایستگی‌هایشان مردم باید با آرامش بتوانند فرد موردنظرشان را انتخاب کنند.

انتخابات حق طبیعی و ملی ماست. هیچ فراخوانی مربوط به انتخابات را ندیدم.

۸:۵۳ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پای صندوق رای

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه: امیدوارم نمایندگانی که رای می‌آورند به وظیفه‌ خود درست عمل کنند و بجای اینکه به‌فکر مافیا و قدرت باشند، دست مافیا را قطع کنند.

۸:۵۰ امیرعبداللهیان: انتخابات مظهر قدرت ملی برای ایران قوی است

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن دعوت از آحاد مردم ایران جهت مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نوشت: 

مشارکت پرشور در انتخابات زمینه‌ساز تشکیل مجلس قوی و در نهایت پشتوانه‌ای از جنس مردم جهت برداشتن گام‌های بلند در سیاست خارجی برای دستگاه دیپلماسی خواهد بود. انتخابات مظهر قدرت ملی برای ایران قوی است.

۸:۴۷ اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات: با مدارک هویتی ۵ گانه رأی دهید

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه ستاد انتخابات به این شرح است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می رساند، فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸/۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱

باا ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه ذیل انجام می پذیرد.

کارت ملی - شناسنامه - گذرنامه - گواهینامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

۸:۳۸ وزیر کشور در لحظات اولیه رای گیری رای خود را به صندوق انداخت 

 احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه در دقایق آغاز رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداخت. 

وزیر کشور گفت: با توکل به ذات باری تعالی و تمسک به‌ روح شهدا و استعانت از حضرت بقیه الله (عج) ، در ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور ، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از ساعت ۸ صبح امروز جمعه یازدهم اسفند آغاز شد.

وی افزود : برای موفقیت ملت بزرگ ایران در این حماسه بزرگ آرزوی توفیق روزافزون داریم.

نظر شما