شناسهٔ خبر: 65466031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

ساری - ایرنا - فرآیند اخذ رأی در مازندران از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شده و فضای انتخاباتی در این استان که روزها و شب‌های پرهیجانی را پشت‌سر گذاشته به نقطه اصلی، یعنی انتخاب نامزدها رسیده است. در این خبر که تا پایان فرآیند رأی‌گیری به روزرسانی می‌شود همه رخدادهای مهم انتخاباتی مرتبط با انتخابات امروز منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شعبه های اخذ رأی در سراسر مازندران برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فعال شدند و زنگ آغاز انتخابات در این استان به صدا در آمد تا رأی‌های ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط و همچنین مسافرانی که در این استان قصد شرکت در انتخابات دارند به صندوق‌ها انداخته شود.

برای انتخابات امروز سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است. همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شده است.

ساعت ۸:۰۰ | زنگ آغاز انتخابات در مازندران به صدا در آمد

فرآیند رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح با باز شدن درهای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و آغاز به کار ۶۴۱ شعبه سیار اخذ رأی آغاز شد.

برخی مردم مازندران در شهرستان‌های مختلف نخستین ساعات انتخابات را برای انداختن آراءِ خود به صندوق‌های رأی در نظر گرفتند و با حضور در شعب اخذ رأی طی ساعات اولیه رأی‌گیری، آغازی پرشور برای انتخابات ۱۱ اسفند رقم زدند. خبرنگاران ایرنا بخشی از این حضور در ساعات اولیه انتخابات را ثبت و روایت کرده‌اند.

واجدان شرایط رأی‌دهی در مازندران امروز باید از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق بیندازند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امسال ۷۴۸ نفر نام‌نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی و هیئت نظارت، شورای نگهبان صلاحیت ۴۳۷ نامزد را تایید کرد. اما با کناره‌گیری ۱۰۵ نفر در نهایت ۳۳۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

ساعت ۸:۳۴ | شهروندان تخلفات انتخاباتی را به بازرسان و هیئت بازرسی گزارش دهند

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات مازندران گفت: مردم استان در سراسر شهرستان‌ها و مناطق شهری و روستایی در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی به ویژه در شعب اخذ رأی موارد تخلف را به بازرسان سیار و ثابت مستقر در شهرستان‌ها اطلاع دهند یا با شماره هیئت بازرسی انتخابات تماس بگیرند.

امید محبی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۳۶۰۰ بازرس سیار و ثابت مستقر در شهرستان‌ها با ایجاد حلقه‌های ارتباطی با هیئت استانی و وزارت کشور با حضور مستمر در شعب اخذ رأی کل فرآیند برگزاری انتخابات و تخلفات احتمالی را مورد رصد قرار می‌دهند. شماره ۳۴۴۵۰۵۶۷ نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی انتخابات است.

ساعت ۹:۰۵ | دادستان مازندران: تخلفات انتخاباتی با قید فوریت رسیدگی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت که تعدادی از قضات در روز انتخابات در شهرستان و بخش های تابعه برای صدور دستورهای لازم در مورد تخلفات انتخاباتی تمامی مناطق را با قید فوریت بررسی خواهند داد.

محمد کریمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر استقرار قضات در روز انتخابات برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در هر حوزه قضایی دادسراها و دادگاه‌های شهرستان‌ها و نیز دادگاه‌های بخش‌ها یک قاضی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی حضور دارند.

وی ادامه داد:‌ این قضات از ۲۱ دادسرا، ‌ ۲۱ دادگاه در شهرستان و دادگاه‌های بخش مازندران حضور دارند که آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی داوطلبان و هواداران آن‌ها هستند و جرائم احتمالی را در همین روز به صورت ویژه رسیدگی خواهند کرد.

ساعت ۹:۱۶ | تو هم این فصل را با من بخوان

سوز زمستانی هوا در غرب مازندران پس از چند روز بارانی و برفی نتوانست مانعی برای حضور مردم غرب استان پای صندوق‌های در ساعات اولیه اخذ رأی باشد.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا در شهرستان نوشهر از حضور مردم پای صندوق‌های رأی در نخستین ساعت اخذ رأی حال و هوای ۱۱ اسفند را در این استان تشریح می‌کند.

ساعت ۹:۵۰ | ۶۰ هزار عامل اجرایی و حفاظتی در انتخابات مازندران مشارکت دارند

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت:‌ افزون بر ۶۰ هزار نفر عامل اجرایی و حفاظتی برای برگزاری انتخابات در سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در استان حضور دارند.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

قاسم عزیزاده گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره به نیروسازی و تقویت سرمایه اجتماعی نظام نیز توجه ویژه‌ای شده است و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های بسیار گسترده، ممتد و فشرده‌ای در بخش‌های مختلف استان در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، امن، پرشور و رقابتی در نظر گرفته و اجرایی شده است.

ساعت ۱۰:۳۶ | استاندار مازندران رای خود را به صندوق انداخت

استاندار مازندران امروز جمعه با حضور در یکی از شعب اخذ رای مستقر در ساری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

سید محمود حسینی‌پور روز جمعه پس انداختن رای خود در محل شعبه اخذ رای واقع در مسجد شکوهی ساری در جمع خبرنگاران گفت: طبق پژوهش و بررسی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی مشارکت مردم در پای صندوق رای بیش از ۵۰ درصد است.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: مردم مطلع هستند که حضورشان موثر است و همه اقشار این موضوع را در جریان هستند. اراده مردم مازندران در حضور پای صندوق های رای بسیار جدی است. امیدوارم نمایندگان قوی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری داشته باشیم.

ساعت ۱۰:۴۱ | ثبت احوال مازندران تا پایان رأی‌گیری خدمات سجلی به مردم ارائه می‌دهد

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت: همزمان با برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند اداره ثبت احوال استان با آمادگی کامل خدمات مختلف سجلی به مردم ارائه می‌دهد.

مجتبی فاطمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود آن که بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، افراد واجد شرایط برای حضور در انتخابات می‌توانند علاوه بر شناسنامه، از مدارک هویتی همچون کارت ملی، پاسپورت، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی استفاده کنند، ولی کارکنان اداره ثبت احوال ۲۲ شهرستان مازندران امروز با آمادگی کامل نسبت به ارائه خدمات سجلی اقدام می‌کنند.

وی افزود: رفع مشکلات شناسنامه‌ای، صدور شناسنامه المثنی و تعویض کارت ملی یا اختصاص شماره ملی از جمله خدمات ثبت احوال به شهروندان تا پایان آخرین ساعت انتخابات هفتم اسفند است.

ساعت ۱۲:۱۹ | استاندار مازندران: پیش‌بینی مشارکت انتخاباتی مازندرانی‌ها بیش از ۵۰ درصد است

ساری – ایرنا – استاندار مازندران امروز -جمعه- در شعبه انتخابیه مسجد شکوهی ساری گفت: طبق بررسی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده مازندران یکی از استان‌های پرشور در این انتخابات است و بیش از ۵۰ درصد مردم این استان در انتخابات ۱۱ ۱۲:۱۹اسفند حضور می‌یابند.

ساعت ۱۳:۱۷ | اخذ رای در ۱۰۰ منطقه صعب‌العبور مازندران در حال انجام است

رییس ستاد انتخابات استان مازندران مشارکت مردم در پای صندوق‌های اخذ رای را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود سرما و یخبندان با تدابیر امنیتی، اعضای شعب اخذ رای از شب گذشته در ۱۰۰ نقطه صعب‌العبور استان مستقر شدند و از صبح امروز در حال جمع آوری آرا مردم هستند.

قاسم عزیززاده گرجی روز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مازندران با بیان این‌که تمام محورهای مواصلاتی و مسیرهای مسدود شده ناشی از برف و یخبندان با تلاش راهداران بازگشایی شده است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از صبح امروز مردم روستاهای ییلاقی با شور و اشتیاق زیاد پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

وی اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا علاوه بر حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی، صندوق‌های سیار به منازل افراد نیز برده و تکلیف سیاسی و دینی افرادی که توان جسمی برای حضور در شعب اخذ رأی ندارند انجام شود.

ساعت ۱۳:۱۹ | مادر بابلی به همراه ۶ فرزند خردسالش پای صندوق رای حاضر شد

مادر دهه شصتی بابلی و ۶ فرزند خردسالش در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه رای‌گیری روستای گرجی‌آباد این شهرستان شرکت کردند.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

ساعت ۱۳:۴۹ | پیرمرد روشندل ۹۲ ساله بابلی پای صندوق رای حاضر شد

«محمود پورعلیجان قمی» پیرمرد روشندل ۹۲ ساله بابلی پای صندوق رای رفت و در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد. این پیرمرد ۹۲ ساله بابلی با حضور در صندوق اخذ رای روستای قمی‌کلای بابل رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت ۱۳:۵۵ | امام جمعه موقت ساری: پایه‌های نظام با حضور حداکثری مردم در انتخابات محکم می‌شود

امام جمعه موقت ساری با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ حضور و مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات استحکام‌بخش پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری اظهار کرد:‌ ۱۱ اسفند روز بزرگی به شمار می‌رود و مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رای سرنوشت سال‌های آینده خود را رقم می‌زنند.

وی افزود: مردم با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری با انتخاب نمایندگان این مجلس به صورت مستقیم در تعیین رهبری به عنوان هدایتگر نظام دخیل هستند.

ساعت ۱۳:۵۹ | امنیت انتخاباتی در همه شعب اخذ رأی مازندران برقرار است

رییس هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آرای مردم حق‌الناس است، گفت: امنیت انتخاباتی و سلامت برگزاری فرآیند رأی‌گیری در همه شعب اخذ رأی مازندران برقرار است و نامزدهایی که نتوانستند نماینده‌ای را در شعبه‌های اخذ رای معرفی کنند اصلا نگران نباشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی اصغر زکوی امروز -جمعه- در دیدار با استاندار مازندران به گلایه برخی نامزدها نسبت به نداشتن نماینده‌ای در شعب اخذ رای اشاره کرد و افزود: همه اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات از بین نیروهای معتمد مردمی انتخاب شدند و به صورت بی‌طرفانه و براساس قانون به وظیفه‌شان عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: اصل حضور تمام نیروهای برگزار کننده در انتخابات اعم از هیئت‌های اجرایی و نظارتی بر بی‌طرفی و رعایت قانون و قانون‌مداری است و هیچ کس حق ندارد از این چارچوب خارج شود.

ساعت ۱۴:۴۶ | امام جمعه نوشهر: با حضور گسترده مردم در انتخابات شاهد تحکیم پایه‌های نظام هستیم

امام جمعه نوشهر گفت: امروز با شرکت گسترده مردم پای صندوق‌های رای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یک بار دیگر شاهد تحکیم پایه‌های نظام اسلامی هستیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر اظهار کرد: دشمن خیلی تلاش کرد که مردم پای صندوق‌های رای نیایند و تحریم کردند تا با هر وسیله ممکن به انقلاب اسلامی ضربه بزنند. اما مردم به حرف دشمنان گوش نکردند و با وجود این که از وضع موجود گله دارند، همه آمدند.

وی اظهارکرد: امروز ۱۱ اسفند روز عمل است. دشمن تحریم و دوست تشویق کرد. رهبر فرزانه انقلاب هم امر کرد و هم رهنمودهای بسیاری در این زمینه فرمود. امروز سهم من و تو فقط یک انگشت جوهری است، یک رای دادن است، امروز روز حضور و جشن سیاسی ملت ایران است و برای رای اولی‌ها نیز روز جشن تکلیف سیاسی است.

ساعت ۱۵:۴۶ | عروس و داماد نکایی در انتخابات شرکت کردند + فیلم

زوج جوان نکایی، نخستین روز زندگی مشترک خود را با انداختن آراء در صندوق انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز کردند.

این عروس و داماد با حضور در یکی از شعب یک اخذ رای حوزه انتخابیه نکا در میان شادی حاضران، رأی خود را به صندوق‌ انداختند.

این زوج شرکت در انتخابات را حق خود اعلام کردند و افزودند:‌ هرچند امروز روز سرنوشت‌ساز و حساسی در زندگی شخصی ما به شمار می‌آید، اما به پای صندوق آمدیم تا در روز سرنوشت سیاسی کشور با ملت ایران همراه باشیم.

ساعت ۱۶:۰۳ | روایت شهروند آمریکایی از برگزاری انتخابات در ایران + فیلم

شهروند آمریکایی مقیم ایران با حضور در یکی از شعب اخذ رأی شهرستان چالوس گفت که تجربه حضور در انتخابات ایران را لمس کردم و امروز ۱۱ اسفند بار دیگر برای دیدن این حضور پای یکی از صندوق‌های رای آمده‌ام.

این بانوی کالیفرنیایی که روز جمعه با همراهی همسرش برای رأی دادن در یکی از شعب اخذ رأی شهر چالوس حضور یافت به خبرنگاران گفت:‌ نخستین تجربه همراهی بستگان همسرم در انتخابات به سال‌های قبل برمی‌گردد که به همراه مادرشوهرم به یکی از شعب اخذ رأی در یکی از مساجد رفتیم.

ساعت ۱۶:۲۴ | تحرکات انتخاباتی مازندران برخط در حال پایش است

رییس هیئت بازرسی ستاد انتخابات مازندران با اظهار این‌که تاکنون اختلالات ارتباطی در فرایند برخط برگزاری انتخابات استان به وجود نیامده است، گفت: فرآیند انتخاباتی در تمامی سه هزار و ۲۱۰ شعب اخذ رأی استان به صورت برخط و هوشمند در محل ستاد انتخابات واقع در استانداری رصد و پایش می‌شود.

امید محبی روز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مازندران افزود: پایش و رصد بر انتخابات بر بستر امن برای حدود چهار هزار بازرس استان تعریف شده است.

وی با توضیح این‌که بازرسی‌ها بر بستر سامانه‌ای ارتباطی ویژه در حال رصد و پایش است، خاطرنشان کرد: اگر خلافی توسط نامزدها و افراد وابسته به آن‌ها توسط بازرسان گزارش شود، گزارش‌ها در اسرع وقت در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته و برای فرد متخلف تشکیل پرونده خواهد شد.

ساعت ۱۶:۴۰ | فیلم | مازندرانی‌ها از ضرورت حضور در انتخابات می‌گویند

مردم مازندران امروز -جمعه- با حضور در شعب اخذ رأی از ساعات اولیه فرآیند رأی‌گیری مشارکت قابل توجهی را در این رویداد سیاسی-اجتماعی ثبت کردند. تعدادی از شهروندان شهرهای مختلف استان مقابل دوربین ایرنا از چرایی حضورشان در انتخابات گفتند.

ساعت ۱۷:۰۰ | شهروندان اقلیت‌های دینی ساکن مازندران کجا رای می‌دهند؟

شهروندان اقلیت‌های دینی ساکن مازندران می‌توانند با مراجعه شعبه ویژه اقلیت‌های دینی در ساری آرای خود را به صندوق‌های رأی بیاندازند.

‌ شعبه ثابت ۲۶۱ شهر ساری به عنوان شعبه ویژه اقلیت‌های دینی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مازندران در نظر گرفته شده است.

این شعبه اخذ رای در خیابان رودکی(شهبند) ‌آرامگاه ارامنه شهر ساری قرار دارد و همزمان با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای در مازندران رای‌گیری ویژه اقلیت‌های دینی استان را انجام می‌دهد.

ساعت ۱۸:۰۵ | حضور مردم مازندران در پای صندوق‌های اخذ رای لحظه به لحظه در حال افزایش است

رییس ستاد انتخابات مازندران به افزایش حضور لحظه به لحظه مردم استان در شعب اخذ رأی اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از مصرف تعرفه‌های رأی، تا کنون حوزه‌های بهشهر، نور، محمودآباد، بابل، بابلسر، فریدونکنار و قائمشهر به ترتیب بیشترین مشارکت را به لحاظ تعداد واجدین شرایط دارند.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

قاسم عزیززاده گرجی عصر جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مازندران افزود: گزارش‌های میدانی از محل شعب اخذ رای در مازندران نشان می‌دهد که حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای لحظه به لحظه در حال افزایش است.

وی با توضیح این‌که بیشتر دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات مستقر در شعب اخذ رای خواهان تمدید زمان رای گیری هستند، اظهار کرد: به تناسب واجدین شرایط رأی در هر حوزه انتخابیه، تعرفه‌های رأی‌گیری تحویل فرمانداری‌ها شده است و از این بابت مشکلی نداریم، چراکه حتی ۲۰ درصد بیشتر از دوره گذشته تعرفه بین فرمانداری‌ها توزیع شده است.

ساعت ۱۸:۰۸ | ۱۰ هزار نیروی انتظامی امنیت انتخابات در مازندران را تامین می‌کنند

فرمانده نیروی انتظامی مازندران از به‌کارگیری ۱۰ هزار نیروی پلیس در سراسر استان برای تامین امنیت انتخابات امروز -۱۱ اسفند- خبر داد.

‌ سردار حسن مفخمی شهرستانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:‌ به استناد مواد ۱۹ و ۶۸ قانون انتخابات، تامین نظم و امنیت انتخابات بر عهده پلیس است، بنابرین با به‌کارگیری ۱۰ هزار نیرو، از جمله یگان ویژه در مازندران، به همراه دیگر دستگاه‌های امنیت‌ساز، از جمله بسیج، آمادگی لازم برای تامین نظم و امنیت انتخابات حاصل شده است.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

وی اظهار کرد:‌ اقدامات انتظامی و امنیتی لازم برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی انجام شده است. با اقدامات انجام شده فرآیند برگزاری انتخابات در امنیت مطلوب و پایدار در استان در حال برگزاری است.

ساعت ۱۸:۱۰ | فرمانده سپاه مازندران: حضور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: حضور با بصیرت و هوشیارانه ملت بزرگ ما در پای صندوق‌های رأی، مشت محکمی بر دهان همه یاوه‌گویان و استکبار است.

سردار سیاوش مسلمی پس از انداختن رای خود در جمع خبرنگاران افزود: مشارکت حداکثری عزتمندی و قدرت دوچندان ایران اسلامی در سراسر جهان در پی خواهد داشت.

فرمانده سپاه کربلا با بیان این‌که شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و قانونی است، بیان کرد: مطمئن هستیم این حضور بابصیرت و هوشیارانه ملت بزرگ ما در پای صندوق‌ها یک مشت محکم بر دهان همه یاوه‌گویان و استکبار است.

ساعت ۱۹:۰۳ | فیلم | صفوف فشرده عصرگاهی انتخابات در مازندران

ساری - ایرنا - حضور مازندرانی‌ها در شعب اخذ رأی با نزدیک شدن به ساعات پایانی فرآیند رأی‌گیری افزایش یافته و صفوف فشرده‌ عصرگاهی انتخابات در بسیاری از شعب شاخص اخذ رأی شکل گرفته است.

ساعت ۲۰:۱۷ | درس انتخاباتی نخبه مازندرانی به آشفته‌رأی‌ها

«سید اسماعیل نصراللهی» معلول نخبه مازندرانی امروز -جمعه- با حضور در مسجد شکوهی واقع در شهر ساری و انداختن رأی خود در صندوق، عزت اجتماعی دیگری از خود برای حضور در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشت.

‌ جوان ممتاز مازندرانی که پیش از این با کسب رتبه ۲۵ کنکور سراسری جلوه‌ای از اراده یک انسان را به رخ جهانیان کشید، شامگاه امروز جمعه در روز برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مسجد شکوهی در ساری رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت ۲۰:۳۸ | گزارش تصویری انتخابات ۱۴۰۲ - مازندران

مردم شهرستان ساری صبح جمعه (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) با حضور در پای صندوق های رأی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و آراء خود را به صندوق انداختند.

ساعت ۲۱:۲۶ | واکاوی مشارکت مازندرانی‌ها در ۹ انتخابات اخیر

مازندرانی‌ها به استناد آمارهای رسمی و موجود در رسانه‌ها معمولا در ادوار مختلف انتخابات میزان مشارکت قابل توجهی را ثبت کرده‌اند و در برخی دوره‌های انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری نیز از پیشتازان مشارکت انتخاباتی بودند.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

مردم مازندران که امروز در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آراءِ خود را به صندوق‌های انتخابات انداختند و در سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی شامل ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار حضور یافتند، همواره در مشارکت انتخاباتی نقشی برجسته و پررنگ‌ داشتند و حتی در برخی دوره‌ها نام مازندران را در بین استان‌های پیشتاز و برتر انتخابات قرار داده‌اند.

ساعت ۲۲:۱۷ | مدارس مازندران روز ۱۲ اسفند تعطیل است

روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که به دلیل برپایی شعب اخذ رأی در بسیاری از مدارس این استان و طولانی شدن فرآیند انتخابات همه مدارس استان فردا -شنبه ۱۲- اسفند ماه تعطیل است.

با توجه به برپا بودن تعداد زیادی از شعب اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مدارس استان فردا تعطیل است.

برای انتخابات امروز سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

از ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت اخذ رأی در مازندران نیز ۸۴۲ شعبه در مدارس استان برپا شد که با توجه به تمدید زمان اخذ رأی تا ساعت ۲۴ امشب و احتمال طولانی شدن فرآیند شمارش آرا تا صبح روز شنبه، به منظور جلوگیری از تداخل حضور دانش‌آموزان در مدرسه هنگام حضور عوامل اجرایی انتخابات، آموزش و پرورش تصمیم به تعطیلی مدارس استان گرفته است.

ساعت ۲۳:۳۸ | استانداری مازندران: هواداران نامزدها از پیش‌داوری انتخاباتی بپرهیزند

استاندار مازندران از همه نامزدهای انتخابات و عوامل ستادهای انتخاباتی نامزدها و هواداران آن‌ها خواست که تا پایان فرآیند شمارش آرا و اعلام نتیجه قطعی توسط ستاد انتخابات مازندران از پیش‌داوری و مطرح کردن و انتشار خبرهایی مبنی بر پیروز شدن در انتخابات بپرهیزند.

سید محمود حسینی‌پور شامگاه جمعه در ستاد انتخابات مازندران اظهار کرد: فرآیند شمارش آرا هنوز آغاز نشده و اخذ رأی تا ساعت ۲۴ در سراسر استان ادامه دارد. انتظار داریم تا زمان اعلام شدن نتایج قطعی توسط ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها از هرگونه پیشگویی انتخاباتی در استان توسط عوامل ستادی نامزدهای انتخابات پرهیز شود.

وی افزود: با توجه به این‌که پیشگویی‌های انتخاباتی می‌تواند سبب بروز شائبه و ایجاد انتظار در هواداران نامزدها شود، درخواست ما این است که مردم نیز صرفا به اخبار رسمی که از سوی منابع رسمی اعلام می‌شود توجه کنند.

شنبه ۱۲ اسفند

ساعت ۰۰:۰۱ | شمارش آرا در شعب اخذ رأی مازندران آغاز شد

فرآیند شمارش آراءِ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با پایان یافتن مهلت قانونی رأی‌گیری در سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی سراسر استان آغاز شد.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

عوامل اجرایی انتخابات در شعب اخذ رأی مازندران با پایان زمان رأی‌گیری شمارش آراءِ به صندوق انداخته شده توسط مازندرانی‌ها را آغاز کردند و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران وارد مرحله نهایی شد.

شمارش آرا در شعب روستایی و مناطق دورافتاده و کم‌جمعیت از ساعتی پیش با هماهنگی ستاد انتخابات استان و موافقت رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات مازندران آغاز شده بود و اکنون شمارش آرا در همه شعب اخذ رأی استان اجرایی شده است.

ساعت ۰۰:۲۱ | استاندار مازندران: ادارات استان روز شنبه بدون تاخیر دایر می‌شوند

استاندار مازندران گفت: همه ادارات استان امروز شنبه -۱۲ اسفند- باید رأس ساعت اداری فعالیت‌شان را برای خدمت‌رسانی به مردم آغاز کنند و صرفا افرادی که در شعب اخذ رأی حضور داشتند با هماهنگی مدیران‌شان می‌توانند با تاخیر در محل کار حضور یابند.

سید محمود حسینی‌پور بامداد شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آغاز با تاخیر زمان کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در روز شنبه -۱۲ اسفند- صحت ندارد و همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و خدماتی موظف هستند به روال روزهای عادی و رأس ساعت مقرر خدمت‌رسانی به مردم را آغاز کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که حدود ۶۰ هزار نفر در استان مسئولیت اجرایی انتخابات را بر عهده داشتند و تعداد زیادی از این افراد نیز کارکنان دستگاه‌های اجرایی هستند، این افراد با هماهنگی مدیران خود می‌توانند نسبت به حضور با تاخیر یا دریافت مرخصی اقدام کنند. اما ادارات به هیچ عنوان تعطیل نیستند و با تاخیر هم فعالیت‌شان آغاز نمی‌شود.

ساعت ۸:۴۳ | آخرین اخبار از نتایج انتخابات ۱۱ اسفند در مازندران

داده‌های انتخاباتی دریافت شده از ستاد انتخابات شهرستان‌های مازندران توسط خبرنگاران ایرنا در سراسر این استان نشان می‌دهد که انتخابات در یک حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد، برای نخستین بار یک زن از مازندران به مجلس راه یافت، پنج نماینده مجلس یازدهم به مجلس دوازدهم راه یافتند و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی از حضور در مجلس خبرگان بازماند.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که دیروز همزمان با سراسر کشور در مازندران نیز برگزار شد با آراءِ مردم این استان در برخی حوزه‌ها نتایج قابل توجهی داشت. ستاد انتخابات مازندران هنوز اطلاعیه رسمی درباره نتایج انتخابات منتشر نکرد، اما پیگیری‌های خبرنگاران ایرنا و دریافت نتایج تقریبا قطعی از ستاد انتخابات شهرستان‌های مازندران نشان می‌دهد که به جز حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ که انتخابات به دور دوم کشیده شد، در هشت حوزه انتخابیه دیگر نمایندگان مشخص شدند.

در این هشت حوزه انتخابیه‌ که نتایج آرا تقریبا مشخص شده است پنج نماینده مجلس یازدهم شامل غلامرضا شریعتی، علی بابایی کارنامی، علی‌اصغر باقرزاده، رضا حاجی‌پور و سید شمس‌الدین حسینی توانستند کرسی خود را در مجلس دوازدهم حفظ کنند.

نکته قابل توجه این‌که با رأی مردم ساری و میاندورود برای نخستین بار یک زن از مازندران راهی مجلس شد.

ساعت ۱۱:۴۵ | غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در مجلس دوازدهم شد

مردم شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه غلامرضا شریعتی را برای دومین دوره پیاپی به عنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه شرقی مازندران شامل شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه پس از شمارش آرا و تاید شورای نگهبان اعلام شد و از بین ۳۱ نامزد تایید شده در این حوزه، غلامرضا شریعتی توانست با کسب بیشترین آرا بار دیگر نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی شود.

شریعتی که در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز نماینده مردم این حوزه انتخابیه بود، با کسب ۳۸ هزار و هفت رأی از مجموع ۱۱۳ هزار و ۳۴۲ مأخوذه برای دومین بار نماینده این حوزه انتخابیه شد. وی در انتخابات مجلس یازدهم ۵۷ هزار و ۹۴۵ رأی کسب کرده بود.

ساعت ۱۲:۱۳ | آملی‌ها رضا حاجی‌پور را برای دومین دوره پیاپی به مجلس شورای اسلامی فرستادند

رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم برای دومین دوره پیاپی با رأی اکثریت رأی‌دهندگان انتخابات ۱۱ اسفند در این شهرستان به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور رضا حاجی‌پور با رأی اکثریت رأی‌دهندگان آمل در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده این شهرستان در مجلس دوازدهم انتخاب شد.

۱۰۱ هزار و ۳۵۶ نفر از مردم شهرستان آمل روز ۱۱ اسفند در ۳۵۴ شعبه اخذ رأی این حوزه انتخابیه مشارکت کردند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۱۵ نفر نام رضا حاجی‌پور را به عنوان نامزد منتخب به صندوق‌ها انداختند.

ساعت ۱۲:۵۶ | کرسی‌های بابل در مجلس دوازدهم به حسن حسن‌نتاج و احمد فاطمی رسید

مردم شهرستان بابل برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی «حسن حسن‌نتاج صلح‌دار» و «احمد فاطمی» را به عنوان ۲ چهره جدید در بین نمایندگان استان راهی خانه ملت کردند.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

حوزه انتخابیه بابل به عنوان یکی از سه حوزه انتخابیه دارای ۲ کرسی نمایندگی از مازندران در مجلس شورای، انتخابات مجلس دوازدهم را با تغییر هر ۲ کرسی نسبت به دوره یازدهم مجلس پشت‌سر گذاشت.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور در حوزه انتخابیه بابل از ۱۵۸ هزار و ۲۹۶ رأی ماخوذه صحیح، حسن حسن‌نتاج صلح‌دار با ۶۹ هزار و ۷۲ رأی به عنوان نفر اول انتخابات و احمد فاطمی با ۴۰ هزار و ۹۳۸ رأی به عنوان نفر دوم این حوزه انتخابیه راهیِ مجلس دوازدهم شدند.

ساعت ۱۳:۰۳ | استاندار مازندران از حضور گسترده مردم استان در انتخابات قدردانی کرد

استاندار مازندران روز شنبه با انتشار بیانیه ای از حضور گسترده مردم این استان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری قدردانی کرد.

سید محمود حسینی پور در این بیانیه، ۱۱ اسفند را یکی از روزهای پر افتخار و عزت خواه مردم در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: ملت بصیر و انقلابی ایران در بیش از چهار دهه از حیات گرانسنگ انقلاب همواره در تمامی صحنه ها، با دشمن شناسی و درک موقعیت ها؛ زیباترین حماسه حضور را در راستای عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت از آرمان های امام شهیدان (ره) و شهدای والامقام ایران اسلامی رقم زده است.

ساعت ۱۳:۳۰ | عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم شد

عبدالوحید فیاضی با کسب ۲۹ درصد آراء شرکت‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد نماینده مردم این ۲ شهرستان در مجلس شد و برای دومین بار به خانه ملت راه یافت.

مازندران روی خط انتخابات | این خبر به روزرسانی می‌شود

مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در انتخابات ۱۱ اسفند از بین ۲۸ نامزد حاضر در این رقابت انتخاباتی عبدالوحید فیاضی را به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه برگزیدند.

فیاضی که در دوره نهم مجلس شورای اسلامی از همین حوزه انتخابیه با پایان دادن به هفت دوره پیاپی نمایندگی احمد ناطق‌نوری راهی مجلس شده بود، در انتخابات مجلس دوازدهم از مجموع ۷۹ هزار و ۷۵۳ رأی مأخوذه در ۲۴۲ شعبه اخذ رأی نور و محمودآباد، ۲۳ هزار و ۲۹۰ رأی کسب کرد. وی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۵۶ هزار و ۶۸۰ رأی و کسب ۴۷.۴۱ درصد آرا نماینده مردم نور و محمودآباد شده بود.

نظر شما