شناسهٔ خبر: 65459040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از طرح تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول پارس جنوبی

طرح تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

بهره برداری از طرح تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: با تلاش و نوآوری متخصصان و کارکنان داخلی پالایشگاه اول، طرح تأمین و افزایش ظرفیت واحد بودار کننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت.

 احمد باهوش افزود: این طرح باهدف افزایش ظرفیت واحد بودارکننده در کوتاه ترین بازه زمانی با موفقیت راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام موفقیت آمیز این طرح تولید فعلی ۵۵۰ تن در سال به تولید ۸۰۰ تن در سال رسید.

 باهوش افزود: در اجرای این طرح مهم و راهبردی بیش از ۱۶۰۰ متر خط لوله طراحی و اجرایی شده و خوراک این واحد توسط میعانات گاز پالایشگاه سوم تأمین می شود.

باهوش گفت: یکی از ویژگی های مهم‌ واحد بودارکننده گاز، دومین واحد بودارکننده گاز در دنیا و اولین واحد بودارکننده در خاورمیانه به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: انتظار است با تلاش و کار شبانه روزی کارکنان، با دریافت خوراک از پالایشگاه سوم پارس جنوبی بتوانیم افزایش ظرفیت را به میزان ۴۰ تا ۴۵درصد افزایش بدهیم.

باهوش گفت: انتظار داریم با انجام اقدامات شاخص تکمیلی و مهم در این طرح سال آینده به تولید ۶۳۶ تن ماده بودار کننده و به ظرفیت بالای هزار تن در سال دست یابیم.

 وی افزود: به طور کلی ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح سرمایه گزاری شده و در بازه زمانی یک ساله، ۶۰ میلیارد تومان، حدود یک میلیون دلار برای کشور صرفه جویی اقتصادی در پی دارد.

 

 

 

 

نظر شما