شناسهٔ خبر: 65456839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری انتخابات اعضای جدید سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، از برگزاری هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد همزمان با سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدکاظم صادقیان گفت: بر اساس برنامه زمانبندی، دهم اسفند ماه به عنوان زمان برگزاری هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی معدن سراسر کشور تعیین شد و بر این اساس پس از طی فرایند لازم و پس از فراخوان ثبت نام و تایید هیئت اجرایی برگزاری انتخابات با نظارت کامل سازمان و تعیین هیات اجرایی، انتخابات در زمان مقرر با موفقیت و در فضایی بسیار آرام، سالم و رقابتی درمحل اداره کل صنعت، معدن وتجارت درحال برگزاریست.
صادقیان با اشاره به ترکیب اعضای سازمان نظام مهندسی معدن در استان یزد افزود: ۲ نفر در رشته معدن، ۱ نفر در رشته زمین‌شناسی، ۱ نفر در رشته نقشه‌برداری و ۱ نفر هم در رشته متالوژی اعضای این نهاد غیردولتی را تشکیل می‌دهند.
محمدکاظم صادقیان اضافه کرد: کل نامزد‌های انتخاباتی سازمان نظام مهندسی معدن استان در گروه‌های چندگانه، ۱۲ نفر بودند که به ترتیب، ۵ نفر در رشته معدن، ۴ نفر در رشته زمین شناسی و۳ نفر هم در رشته نقشه برداری کاندید شدند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآورشد: به دلیل نبود نامزد انتخاباتی رشته متالورژی در استان، طبق دستورالعمل و نظام نامه انتخاباتی، بین نفر سوم رشته معدن و نفر دوم رشته زمین شناسی، هر نامزدی که موفق به اخذ بیشترین آرا شود، به جای نماینده رشته متالورژی انتخاب می‌شود.
وی با بیان اینکه انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن هر ۳ سال یک‌بار برگزار می‌شود. افزود: تعداد کل اعضای نظام مهندسی معدن استان یزد ۱۴۹۱ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۱ نفر واجد شرایط رای بوده اند که شمارش آرا بعد ازپایان انتخابات درساعت ۱۶عصر اعلام خواهد شد.
شایان ذکر است اداره کل صنعت، معدن وتجارت در کنار نظام مهندسی معدن با تعامل بسیار خوب جهت تسریع در امور معادن و وجود کارشناسان مجرب در کمیته‌های تخصصی اکتشاف و بهره برداری در حال خدمت به کلیه معدنکاران می‌باشد.

نظر شما