شناسهٔ خبر: 65438460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس هیأت نظارت استان:

تمام شعبه‌های اخذ رای قزوین باید از ساعت هشت صبح جمعه فعال شوند

رئیس هیأت نظارت استان: رئیس هیأت نظارت استان قزوین گفت: بر برگزاری به موقع انتخابات تاکید داریم و تمامی ۱۰۹۶ شعبه اخذ رای باید راس ساعت ۸ روز جمعه فعالیت خود را آغاز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، جلسه مسئولان هیأت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی ستاد انتخابات استان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

علی صفری در این نشست گفت: خدا بنده‌ای را دوست دارد که کارش را درست و محکم انجام دهد و همه رسالت داریم در این انتخابات کار محکم و متقن انجام دهیم تا این رویداد مهم بی عیب و نقص و آبرومند برگزار شود.

رئیس هیأت نظارت استان قزوین بیان کرد: باید کارها مبنای عقلی داشته و کارمان محکم باشد و مبانی مختلفی تعریف کنیم تا تمرکز بر اصل مشارکت و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی شکل بگیرد.

صفری تصریح کرد: نظم نوین جهانی درحال شکل گیری است و جایگاه ایران در این صحنه نیازمند اقتدار بالا با یک انتخابات خوب است و اگر انتخاباتی خوب با مشارکت بالا و قانونمند صورت گیرد به اقتدار نظام منجر خواهد شد.

رئیس هیأت نطارت استان قزوین یادآورشد: افراد برای ما هیچ فرقی ندارند و فرع موضوع هستند و اصل کار، برگزاری درست انتخابات است و اگر رفتارمان جهادی باشد نگرانی نداریم.

صفری افزود: ما در نظارت ۵ اصل داریم که مهمترین آن قانون مداری و رعایت کامل بیطرفی است و خاصیت ناظر هم توجه جدی در این موارد است و در کنار آن باید نظارت، حرفه‌ای بودن و جامعیت را نیز از اصول خود بدانیم.

وی گفت: ابزار نظارتی ما «رد و تایید» و «توقف و ابطال» است و همه موارد را بررسی و اعلام نظر می‌کنیم اما از ابزار توقف زمانی استفاده می‌شود که انتخابات از مسیر قانونی‌اش خارج شود و این انحراف چه در یک شعبه یا چند شعبه یا یک بخش و شهر و شهرستان باشد ورود خواهیم کرد.

رئیس هیأت نظارت استان قزوین تصریح کرد: مهمترین مصداق توقف این است که احساس کنیم برگزارکنندگان طرفداری کرده و بی طرف نیستند و اگر بیطرفی مخدوش شود حتما اهلیت هیأت‌ها زیر سوال می‌رود و این موارد معطوف به عملکرد هیأت‌ها است. 

وی اظهار کرد: در دور گذشته یک بخشدار در روز اخذ رای اهلیت خود را از دست داد و بجایش کفیل تعیین شد که نشان می‌دهد ما تا لحظه آخر شمارش آرا نظارت و رصد خود را با دقت انجام می‌دهیم تا هیچ تخلفی صورت نگیرد.

صفری یادآورشد: ابزار بعدی ابطال است و اگر حجم تخلفات موثر در نتیجه باشد حتما ابطال صورت می‌گیرد که این خطا بیشتر معطوف به نامزدهاست.

وی اظهار کرد:  ساختار نظارتی ما به گونه‌ای است که در حال حاضر 3 هزار و 843 نفر بکار گرفته شده‌اند، بخشی جذب جدید بودند که آموزش دیدند و آزمون دادند و قبول شدند و بقیه ناظرین ما آموزش تخصصی در سطح مجازی و عمومی و حضوری داشتند که فقط ۵۶ جلسه آموزش حضوری برای ساختارنظارتی برگزار شد.

صفری بیان کرد: به طور میانگین برای هر شعبه اخذ رای ۳.۵ نفر ناظر داریم و شروع بموقع رای گیری برای ما اهمیت دارد و تاکید جدی داریم که حتما سر ساعت هشت روز جمعه آغاز شود.

وی بیان کرد: تاخیر در اخذ رای جرم انگاری شده و برای آن مجازات پیش‌بینی شده زیرا یکی از جاهایی که مدیران انتخابات می‌توانند ارزیابی شوند، همین شروع رای گیری است.

صفری اظهار کرد: تمامی ۱۰۹۶ شعبه اخذ رای باید راس ساعت ۸ روز جمعه فعالیت خود را آغاز کنند تا معلوم شود این همه تلاش و نرم افزار درست بوده یا خیر و ما هم وظیفه داریم در انتخابات به هر شکلی اعتمادافزایی کنیم که بهترین راهش شفافیت است.

رئیس هیأت نظارت استان قزوین بیان کرد: تا جایی که اختلالی در شعب ایجاد نمی‌شود اجازه دهید حداکثر نظارت نمایندگان نامزدها صورت گیرد تا هیچ شائبه‌ای ایجاد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما