شناسهٔ خبر: 65436812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قانون مداری و بیطرفی کامل مهمترین اصل هیئت های نظارت است 

رئیس هیئت نظارت استان قزوین گفت: قانون مداری و بیطرفی کامل از رسالت های مهم و اساسی هیئت های نظارت در انتخابات است.  رئیس هیئت نظارت استان قزوین گفت: قانون مداری و بیطرفی کامل از رسالت های مهم و اساسی هیئت های نظارت در انتخابات است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه مسئولان هیئتهای نظارت، اجرایی و بازرسی ستاد انتخابات استان روز چهارشنبه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.


رئیس هیئت نظارت استان قزوین گفت: علی صفری رئیس هیئت نظارت استان قزوین در این نشست اظهارداشت: خدا بنده ای را دوست دارد که کارش را درست و محکم انجام دهد و همه رسالت داریم در این انتخابات کار محکم و متقن انجام دهیم تا این رویداد مهم بی عیب و نقص و آبرومند برگزار شود.

وی بیان کرد: باید کارها مبنای عقلی داشته و کارمان محکم باشد و مبانی مختلفی تعریف کنیم تا تمرکز بر اصل مشارکت و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی شکل بگیرد.

صفری تصریح کرد: نظم نوین جهانی درحال شکل گیری است و جایگاه ایران در این صحنه نیازمند اقتدار بالا با یک انتخابات خوب است و اگر انتخاباتی خوب با مشارکت بالا و قانونمند صورت گیرد به اقتدار نظام منجر خواهد شد.

رئیس هیئت نطارت استان قزوین یادآورشد: افراد برای ما هیچ فرقی ندارند و فرع موضوع هستند و اصل کار فقط برگزاری درست انتخابات است و اگر رفتارمان جهادی باشد نگرانی نداریم. 

صفری افزود: ما در نظارت ۵ اصل داریم که مهمترین آن قانون مداری و رعایت کامل بیطرفی است و خاصیت ناظر هم توجه جدی در این موارد است و در کنار آن بایستی نظارت ، حرفه ای بودن و جامعیت را نیز از اصول خود بدانیم.

وی گفت: ابزارنظارتی ما «رد و تایید» و «توقف و ابطال» است و همه موارد را بررسی و اعلام نظر می کنیم اما از ابزار توقف زمانی استفاده می شود که انتخابات از مسیر قانونی اش خارج شود و این انحراف چه در یک شعبه یا چند شعبه یا یک بخش و شهر و شهرستان باشد ورود خواهیم کرد. 

رئیس هیئت نظارت استان قزوین تصریح کرد: مهمترین مصداق توقف این است که احساس کنیم برگزارکنندگان طرفداری کرده و بی طرف نیستند و اگر بیطرفی مخدوش شود حتما اهلیت هیئتها زیر سوال می رود و این موارد معطوف به عملکرد هیئتهاست. 

وی اظهارداشت: در دور گذشته یک بخشدار در روز اخذ رای اهلیت خود را از دست داد و بجایش کفیل تعیین شد که نشان می دهد ما تا لحظه آخر شمارش آرا نظارت و رصد خود را با دقت انجام می دهیم تا هیچ تخلفی صورت نگیرد.

صفری یادآورشد: ابزار بعدی ابطال است و اگر حجم تخلفات موثر در نتیجه باشد حتما ابطال صورت می گیرد که این خطا بیشتر معطوف به نامزدهاست.

وی اظهارداشت:  ساختار نظارتی ما به گونه ای است که در حال حاضر ۳۸۴۳ نفر بکار گرفته شده اند که بخشی جذب جدید بودند که اموزش دیدند و ازمون دادند و قبول شدند و بقیه ناظرین ما اموزش تخصصی در سطح مجازی و عمومی و حضوری داشتند که فقط ۵۶ جلسه اموزش حضوری برای ساختارنظارتی برگزار شد.

قانون مداری و بیطرفی مهمترین اصل هیئت های نظارت است 

صفری اظهارداشت: به طور میانگین برای هر شعبه اخذ رای ۳.۵ نفر ناظر داریم و شروع بموقع رای گیری برای ما اهمیت دارد و تاکید جدی داریم که حتما سر ساعت هشت روز جمعه آغاز شود.

وی بیان کرد: تاخیر در اخذ رای جرم انگاری شده و مجازات برای آن پیش بینی شده زیرا یکی از جاهایی که مدیران انتخابات برای ارزیابی می توانند داشته باشد همین شروع رای گیری است.

صفری اظهارداشت: تمامی ۱۰۹۶ شعبه اخذ رای باید راس ساعت ۸ روز جمعه فعالیت خود را آغاز کنند تا معلوم شود این همه تلاش و نرم افزار درست بوده یا خیر و ما هم وظیفه داریم در انتخابات به هر شکلی اعتمادافزایی کنیم که بهترین راهش شفافیت است.

رئیس هیئت نظارت استان قزوین بیان کرد: تا جایی که اختلالی در شعب ایجاد نمی شود اجازه دهید حداکثر نظارت نمایندگان نامزدها صورت گیرد تا هیچ شائبه ای ایجاد نشود.

در این جلسه فرمانداران و بخشداران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام.

نظر شما