شناسهٔ خبر: 65398507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل بیش از ۸۵ هزار پرونده برای قاچاقچیان و متخلفان گمرکی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: در ۱۱ ماه امسال، ۸۵ هزار و ۲۴۴ پرونده در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی و گمرکی و قاچاقچیان کالا تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین رحیمی در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ۸۶۶ پرونده در حوزه قاچاق و مجرمان اقتصادی کلان و سازمان یافته رسیدگی شد که این آمار نشان می‌دهد امسال تشکیل پرونده در این حوزه نسبت به سال گذشته، ۶۵ درصد افزایش داشته است.

­این مقام ارشد انتظامی افزود: در این مدت زمان، ۸۱۰ باند مهم و بزرگ قاچاقچیان کالا و مجرمان و مفسدان اقتصادی منهدم شد که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

<div id="video-display-embed-code_10841505"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4165363/10841505?width=600&height=350"></script></div>

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور با اشاره به گام بزرگ این پلیس در جهت مبارزه با مجرمان اقتصادی و قاچاقچیان گفت: در ۱۱ ماه امسال، ۱۶۷ همت (معادل ۱۶۷ هزار میلیارد تومان) به مجموع کشفیات پرونده مبارزه با جرایم اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق افزوده شده که نسبت به سال گذشته، افزایش ۹۰ درصدی داشته است.

­سردار رحیمی افزود: ۶۱ هزار و ۴۶۵ خودرو که در جرایم اقتصادی به ویژه کالای قاچاق فعالیت داشتند، توقیف و در اختیار مراجع ذیربط قرار داده شد.

­این مقام ارشد انتظامی گفت: در یازده ماهه سال جاری، ۶۳ مرحله طرح عملیاتی سراسری و استانی انجام شد که ارزش کشفیاتی که در این طرح‌ها اتفاق افتاد، بالغ بر ۳۱ همت (معادل ۳۱ هزار میلیارد تومان) بوده است.

نظر شما