شناسهٔ خبر: 65395939 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قاچاقچیان کالا و ارز دودمانشان را از دست رفته بدانند

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه سال آینده، باید ریسک قاچاق کردن برای قاچاقچیان افزایش یابد، گفت: قاچاقچیان کالا و ارز نباید احساس امنیت داشته باشند و هر لحظه باید حس کنند دودمانشان در حوزه تجارت ناسالم از بین خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار احمدرضا رادان در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: امسال جهش پلیس امنیت اقتصادی فراجا به خوبی مشهود بوده به گونه‌ای که سال سختی برای قاچاقچیان و مجرمان اقتصادی رقم خورد، اما در سال ۱۴۰۳ باید این فعالیت مضاعف شود.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای ضربه زدن به بنیان‌های قاچاقچیان کالا استفاده شود و اطلاعات، نقش اول را در پلیس امنیت اقتصادی دارد.

<div id="video-display-embed-code_10840829"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4165185/10840829?width=600&height=350"></script></div>

سردار رادان با اشاره به امحای کالا‌های قاچاق در سال ۱۴۰۲ گفت: این اقدام یک شروع بود و در سال ۱۴۰۳ تمامی کالا‌های کشف شده اعم از خودرو و کالا‌های خانگی باید به آتش کشیده شود.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: در سال ۱۴۰۳ باید نقش پلیس‌های تخصصی در برخورد با قاچاقچیان کالا مشخص شود؛ همچنین پلیس امنیت اقتصادی با هوشمندی و بهره‌گیری از  فناوری و اشراف اطلاعاتی جلوی قاچاق کالا به کشور را بگیرد.

سردار رادان با بیان اینکه در برخورد با خودرو‌های شوتی اقدامات خوبی از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته است، گفت: ۵۰۰ نفر از مردم ما بر اساس حادثه‌آفرینی که این خودرو‌ها در جاده‌ها به وجود آوردند جان خود را از دست دادند؛ همچنین تعدادی از همکاران ما بر اثر برخورد با خودرو‌های شوتی به شهادت رسیدند؛ لذا باید پدیده شوتی‌گری را از بین ببریم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه به طور قطع باید پشتیبان کننده و حامی مطمئنی برای سرمایه گذاران سالم در کشور باشیم، افزود: سرمایه گذارانی که هزینه می‌کنند تا چرخ اقتصاد کشور سالم به گردش درآید باید مورد حمایت پلیس باشند.

نظر شما