شناسهٔ خبر: 65364133 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی

دبیر جامعه اورولوژی ایران گفت: سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی است، که در صورت تشخیص و درمان به موقع، درمان دارای نتایج رضایت‌بخشی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی**
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر محمد هادی رادفر گفت: در صورت مراجعه به هنگام، بسیاری از تومور‌ها به خصوص در مثانه و کلیه را می‌توان با روش‌های اندوسکوپی و لاپاروسکوپی یا جراحی‌های کم تهاجمی کنترل کرد.
وی با اشاره به اینکه پیروی از سبک سالم زندگی و مراجعه به موقع به پزشک کلید سلامت مردان و جامعه است، تصریح کرد: جامعه اورولوژی ایران هفته اول اسفند را هفته سلامت مردان در ایران اختصاص داده است و پزشکان با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم، اهمیت سلامت مردان را به عنوان عناصر مهم خانواده و جامعه مورد تاکید قرارمی دهند.
دبیر جامعه اورولوژی ایران تصریح کرد: مردان می‌بایست در کنار پیروی از سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی، پرهیز از مصرف دخانیات، ورزش منظم و مراجعات منظم دوره‌ای به پزشکان از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.
دکتر هادی رادفر درباره سنگ کلیه هم گفت: هر چند مردان به لحاظ ژنتیکی بیشتر مبتلا به سنگ‌های کلیوی هستند، ولی در صورت مراجعه به هنگام به پزشک با دارو یا روش‌های کمتر تهاجمی، سنگ‌های آنان قابل درمان هستند.
وی خاطر نشان کرد: سرطان مثانه و کلیه از دیگر سرطان‌های شایع در سیستم ادراری هستند که سیگار، تریاک و قلیان از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به این بیماری به شمار می‌روند.
دبیر جامعه اورولوژی ایران همچنین بر نقش خود مراقبتی در درمان ناباروری گفت: چاقی، فشار خون، دیابت، کم تحرکی و سیگار از عوامل ناباروری به شمار می‌روند و بسیاری از زوج‌های نابارور تنها با اصلاح سبک زندگی و بدون مداخلات درمانی توانسته‌اند صاحب فرزند شوند.
وی گفت: امروزه با کمک روش‌های نوین درمان ناباروری در کشور بیش از ۹۰ درصد زوج‌ها شانس بچه‌دار شدن دارند.

نظر شما